Moderator: Redaktörer
pontareee skrev:Tänker att man kanske vill byta kablage om de oxiderat alternativt rengör/löder om, om det går.
Annars borde det väl räcka att plugga i och ur kablarna nån gång per år för att motverka det?
RogerGustavsson skrev:Så länge grejorna fungerar som de ska behöver man nog inte göra något. Är möjligen elektrolytkondensatorer som ger sig med tiden, resten kan fungera länge.
AlbertHall skrev:Men vilken spelglädje det blev.
AlbertHall skrev:Jag bytte nyligen ut allt kablage till bilstereon. Bilen är två år gammal så det var hög tid. Det var ett satans jobb rent ut sagt. Tog flera dagar att komma åt allt.
Men vilken spelglädje det blev.
pLudio skrev:Slits de ut snabbare av mässjazz?
LeifB skrev:En del säger man bör byta varje år.
Belker skrev:Ibland måste man dopa om halvledarna också. Ett jävla jobb, men, men. Vad gör man inte?
Zzombie skrev:LeifB skrev:En del säger man bör byta varje år.
En del har fruktkompott i st f hjärna. Vad får man sådant trams i från?
Almen skrev:AlbertHall skrev:Jag bytte nyligen ut allt kablage till bilstereon. Bilen är två år gammal så det var hög tid. Det var ett satans jobb rent ut sagt. Tog flera dagar att komma åt allt.
Men vilken spelglädje det blev.
Så värt det. Jag brukar byta batterikablarna varje år. Killarna i verkstaden undrar lite, men vad vet egentligen de? Jag litar mer på killen på youtube som säljer kablarna.
hcl skrev:pLudio skrev:Slits de ut snabbare av mässjazz?
Allt slits mer med mässjazz.
hcl skrev:pLudio skrev:Slits de ut snabbare av mässjazz?
FBK skrev:hcl skrev:pLudio skrev:Slits de ut snabbare av mässjazz?
+1
lemmts skrev:När de är för korta tycker jag att de ska bytas.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 35 gäster