Låna en Dac

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Låna en Dac

Inläggav distad » 2022-03-25 03:33

Hej!
Undrar om det finns någon som bor i Stockholm och har en Chord 2Cute Cordette eller TOPPING DX3 PRO+ eller DAC TOPPING D50S och som har lust att låna ut den i 2-3 dagar. En kompis har köpt en GUSTARD DAC-X16 som han är toknöjd med och jag är nyfiken på hur denna står sig emot dessa Dac:ar. Blir i så fall öppen lyssning så inget som intresserar andra skulle jag tro, men för mig skulle det vara intressant. Skicka gärna ett Pm om någon kan tänka sig detta.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9562
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: Låna en Dac

Inläggav sprudel » 2022-03-25 09:00

Vill du låna en Denafrips Pontus II? :D
Åker upp till Sthlm idag och hem på söndag. Du får ta dig till Hornsgatan ikväll och lämna på söndag fm.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Låna en Dac

Inläggav distad » 2022-03-25 11:45

sprudel skrev:Vill du låna en Denafrips Pontus II? :D
Åker upp till Sthlm idag och hem på söndag. Du får ta dig till Hornsgatan ikväll och lämna på söndag fm.

Tack för erbjudandet, :D men nej tack ändå. :) Jag måste anpassa mig till kompisen när han har tid. Och vi väntar på hans nya diskanter till hans högtalare som lär göra stor skillnad. Så i nästa vecka eller veckan därpå någon gång hoppas vi på att de kommer och att vi kan lyssna. Mycket nyfiken på hur hans GUSTARD DAC-X16 låter.......
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
bran
 
Inlägg: 99
Blev medlem: 2010-08-09

Re: Låna en Dac

Inläggav bran » 2022-03-25 17:48

Vet att det inte är exakt modell du eftersöker, men Topping D30 Pro finns o låna ett par tre dagar om du vill.

Finns i Vallentuna. Just fått till mitt lyssningsrum nästintill klart om ett litet lyssningtest av https://www.hembiobutiken.se/produkter/hogtalare/stativ/324330-triangle-magellan-duetto/ är intressant i samband med upphämtning.

jansch
 
Inlägg: 3675
Blev medlem: 2009-05-01

Re: Låna en Dac

Inläggav jansch » 2022-03-25 18:39

bran skrev:Vet att det inte är exakt modell du eftersöker, men Topping D30 Pro finns o låna ett par tre dagar om du vill.

Finns i Vallentuna. Just fått till mitt lyssningsrum nästintill klart om ett litet lyssningtest av https://www.hembiobutiken.se/produkter/hogtalare/stativ/324330-triangle-magellan-duetto/ är intressant i samband med upphämtning.


Skojig text i högtalarpresentationen!
Måste ha gått åt många öl och säkert några glas starkt på "byrån" innan man fick ihop den textmassan.

Användarvisningsbild
bran
 
Inlägg: 99
Blev medlem: 2010-08-09

Re: Låna en Dac

Inläggav bran » 2022-03-25 19:26

jansch skrev:
bran skrev:Vet att det inte är exakt modell du eftersöker, men Topping D30 Pro finns o låna ett par tre dagar om du vill.

Finns i Vallentuna. Just fått till mitt lyssningsrum nästintill klart om ett litet lyssningtest av https://www.hembiobutiken.se/produkter/hogtalare/stativ/324330-triangle-magellan-duetto/ är intressant i samband med upphämtning.


Skojig text i högtalarpresentationen!
Måste ha gått åt många öl och säkert några glas starkt på "byrån" innan man fick ihop den textmassan.


Haha jo... känns väl lite som återkommande koncept vad gäller mycket i HiFi-branschen :roll: Men det ÄR ett par ska inte säga annorlunda, men roliga högtalare. Inte något för puristerna skulle jag vilja påstå. Tror inte Triangle är så etablerat för någon större publik i Sverige därav kanske intresset fanns för lyssning. Men nu ska vi inte sidetracka den här tråden för mkt.

Användarvisningsbild
oa51
 
Inlägg: 1319
Blev medlem: 2006-10-26
Ort: Tokstaden

Re: Låna en Dac

Inläggav oa51 » 2022-03-26 10:38

Chord Hugo II intressant? :)
Bor i Stockholm
OA51,OA51kloner, 3st OA116, OA14, 2st OA12, Snell EIII, Ino pi60, EPS-1, Pioneer S-Cn301, 8st LTS B1h, 10 st SLS 10´(42l slutna)

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Låna en Dac

Inläggav distad » 2022-03-28 00:09

bran skrev:Vet att det inte är exakt modell du eftersöker, men Topping D30 Pro finns o låna ett par tre dagar om du vill.

Finns i Vallentuna. Just fått till mitt lyssningsrum nästintill klart om ett litet lyssningtest av https://www.hembiobutiken.se/produkter/hogtalare/stativ/324330-triangle-magellan-duetto/ är intressant i samband med upphämtning.

De 2 modeller som jag tog upp är pga det är riktigt billiga och verkar vara bra. viewtopic.php?f=4&t=72482&hilit=Topping+D30+Pro&start=120
Angående din viewtopic.php?f=4&t=72743&hilit=Topping+D30+Pro så hoppas jag den funkar som den ska och stort tack för erbjudandet men jag avstår då jag inte skulle våga på mig ett köp av den. Det verkar som en del Topping är måndagsex så ska det köpas något så blir det en enklare modell.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Låna en Dac

Inläggav distad » 2022-03-28 00:14

oa51 skrev:Chord Hugo II intressant? :)
Bor i Stockholm

Den där ska vi inte lyssna på... :mrgreen: Förstå mig rätt nu, får man smak på den så låter nog det mesta mindre bra sedan... Men tack för erbjudandet. :D Att jag tog upp Chord 2Cute Cordette är för att den ibland finns ute till salu och att det nog är en riktigt bra och prisvärd begagnat produkt.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.


Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster