Har du en riktigt skitig förstärkare/slutsteg ?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Har du en riktigt skitig förstärkare/slutsteg ?

Inläggav distad » 2022-04-30 20:42

Då så gör du så här för att få den skinande ren. 8) https://www.youtube.com/watch?v=LBysew5VYyw Har någon på forumet provat på denna teknik ?
Ps. Finns visst fler videor där han byter ut komponenter också så helt frisk blev den inte av tvätten verkar det som.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Har du en riktigt skitig förstärkare/slutsteg ?

Inläggav distad » 2022-04-30 22:38

När jag såg denna video tänkte jag på alla gamla slutsteg på forumet, som borde förtjäna lite rengöring om och när de behöver repareras. Jag håller efter mina grejer så de blir aldrig så skitiga. Man skulle ju skämmas som en hund om man skulle lämna in något för rep och det var skitigt.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22699
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Har du en riktigt skitig förstärkare/slutsteg ?

Inläggav RogerGustavsson » 2022-05-01 10:36

Min gamla rörradio från ca 1957 var ju dammig invändigt men högtryckstvätt hade jag aldrig vågat. Ingen av mina andra audioprylar har varit speciellt skitiga/dammiga invändigt trots ålder upp mot 47 år (som mest).

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Har du en riktigt skitig förstärkare/slutsteg ?

Inläggav distad » 2022-05-01 17:42

Men det var en lite rolig video, vågat av killen. Fan man tvättar ju allt med högtryckstvätt, ungefär... :mrgreen: Det är ju uppenbar risk att små grejer i förstärkaren flyger sin väg av trycket, och då kan det ju bli jäkligt besvärligt att få liv i den.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.


Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster