Moderator: Redaktörer
LeifB skrev:Hej.
Funderar på att byta kablar p.g.a. att mina har legat och blivit grönfärgade.
Någon som har något förslag om kablar till högtalare.
Tänkte att ligga i billiga priser men om någon kan ge motiv för lite dyrare ska jag fundera på det.
smile skrev:Jag är lite förvirrad, vill TS ha tips på en kabel eller en sladd, det verkar vara lite oklart?![]()
![]()
Tänkte att ligga i billiga priser men om någon kan ge motiv för lite dyrare ska jag fundera på det.
Nattlorden skrev:Prisvärd kabel ser ut så här:
Prozac skrev:Nordost Valhalla 2 tycker jag verkar bra men är kanske något åt den dyrare delen av spektrat...men prisvärd kanske den kan kallas![]()
https://www.hembioconsult.se/hifi-kablar/nordost-valhalla-2-hogtalarkabel?gclid=CjwKCAjw3qGYBhBSEiwAcnTRLjIKQ-2HUL6kxEskMT2qPgxsmcVllujmvouxpkiD1MHg6dbU3-KdfhoC0mUQAvD_BwE
[ Bild ]
MorganM skrev:Jag är extremt petig med mitt ljud.Men lyckades hitta högtalarkablar som jag tycker låter snäppet bättre än ekk.
Kabeln heter (SKW 6N occ).Finns på Amazon.se.
Nu kan jag spela ännu högre utan att låta anssträngt.Men ändå få en uns mer djup/3D/lugn/klarhet.
Dom rekommenderar jag starkt.
Johan_Lindroos skrev:Däremot tyckte Leif B att jag var "lite aggressiv"(![]()
) .!
[ Bild ]
Hjalmar_Branting skrev:Hur långa önskas?
Jag har sådana där dyra som jag fått med vid köp,dock är de bara 1,5m men det kanske räcker?
De kan avyttras för vettiga pengar.
Taralabs Ref2.
FBK skrev:Nattlorden skrev:Prisvärd kabel ser ut så här:
[ Bild ]
Vad är detta för kabel ? Ser inte ut som vanliga EKK....
AndersP skrev:Vad ska man ha om man vill ha lätt bas då?
Nattlorden skrev:FBK skrev:Nattlorden skrev:Prisvärd kabel ser ut så här:
[ Bild ]
Vad är detta för kabel ? Ser inte ut som vanliga EKK....
Då lyckades jag hitta en bild på ett par ovanliga då. Tror det var 4x1,5mm-varianten.
AndersP skrev:Vad ska man ha om man vill ha lätt bas då?
FBK skrev:Nattlorden skrev:FBK skrev:Vad är detta för kabel ? Ser inte ut som vanliga EKK....
Då lyckades jag hitta en bild på ett par ovanliga då. Tror det var 4x1,5mm-varianten.
Finns det någon annan EKK ? Om jag mins rätt så är det bar två ledare i den ja har......
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 47 gäster