Spellista från Gold Note

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
galder
 
Inlägg: 1049
Blev medlem: 2014-11-04

Spellista från Gold Note

Inläggav galder » 2022-09-05 14:07

”Uppdatering demodag i Umeå
Nu är det äntligen dags…”
”...Som om detta inte vore nog kommer vi även att premiärvisa Gold Note A3 EVO II, som äntligen letat sig fram till oss. Här snackar vi utsökt stativmodell med italiensk finess.”


Fick ett nytt nyhetsbrev från Lasses HiFi
Såg att han skulle visa högtalaren Gold Note A3 EVO II vilken är obekant för mig. Sökte information om denna, och stötte i samband med detta på nedanstående. Alltså en spellista på Qobuz sammansatt av medarbetare på Gold Note.
Kan ju vara intressant att lyssna på om man vill höra något nytt, och antagligen då musik med bra inspelning får man förmoda.
Jag är mitt uppe i lyssnandet så jag kan inte lämna några synpunkter angående innehåll eller inspelningskvalité.



GOLD NOTE + QOBUZ

Discover our special playlist personally selected by our team of audiophiles.
Enjoy music in a resolution never heard before with your Gold Note system.

https://www.goldnote.it/loudspeakers/a3-evo/

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Spellista från Gold Note

Inläggav hifikg » 2022-09-05 14:56

Tackar :)
Sådana tips är det bästa med hifitester, mässbesök och ibland Faktiskt :)
Hittade en, för mig, ny sångare igår. Ingram Washington. Lyssnar på albumet "What a difference a day make" just nu och det är välgjort och välljudande.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
galder
 
Inlägg: 1049
Blev medlem: 2014-11-04

Re: Spellista från Gold Note

Inläggav galder » 2022-09-06 17:19

Alltid kul med musiktips. Jag bjuder på ett nedan.

Jaså du hifikg, den gamla farbror’n. En världsartist från förr.
Trodde först att det var James Ingram, soulartisten som jag har lyssnat mycket på, också från förr.


Nedan har du ett tips på musik som jag har berörts av som aldrig förr. 8O Det låter det, eller hur.
Förutsättning; om du har ett öppet sinne för lite annan musik.


Iamamiwhoami (ordlek? ”I am, am I, who am I”

Be here soon – Jonna Lee

Audiovisuell pop: det uttrycket tycker jag stämmer perfekt. När jag sluter ögonen och lyssnar på albumet, så förnimmer jag ett dimmhöljt landskap där stråk i dimman rivs upp och fram träder en bild av ett instrument som spelas. Jag finner albumet intressant inspelat, där allt ljud har samma ljudstyrka, (väl?), så inget instrument ligger framför de andra, utan man förnimmer instrumenten poppa fram lite här och var i ljudbilden. Mitt intryck är också att all musik ligger långt bak, men allt är riktigt detaljerat. Drömskt vackert. Och nej, jag var inte påtänd när jag skrev detta. (Eg. nykterist.) :roll:
Bara: blown away
Bästa jag har hört på år och dag. 8)


Som det stod i en recension: ”Lees kala och himmelska röst fungerar som ryggraden på albumet som guidar lyssnaren genom ögonblick av filmiska ljudlandskap och organisk intimitet.

När han gick in på inspelningen av Be Here Soon kände sig ionnalee (Jonna Lee) osäker. Den svenska musikern har gjort en karriär som den gåtfulla iamamiwhoami, och skapat spökande audiovisuell pop tillsammans med medförfattaren/producenten Claes Björklund och filmfotografen John Strandh som hon har arbetat med sedan starten av sitt iamamiwhoami-projekt. Lee är inte bara iamamiwhoamis gåtfulla röst, hon fungerar också som författare, producent och regissör för den visuella motsvarigheten som omfattar varje albums värld – förutom rubriken Till vem det kan röra sig om. (TWIMC), ett bolag som hon etablerade 2010. Så tanken på att möta intensiteten i skapelseprocessen att leda gruppen igen var skrämmande, särskilt när den hemsökande, högproducerade pop hon hade gjort tidigare inte längre passade verkligheten hon levde i.”


https://iamamiwhoami.fandom.com/wiki/Be_Here_Soon

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9562
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: Spellista från Gold Note

Inläggav sprudel » 2022-09-27 23:10

Fin lista, mycket kul där! :)
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass


Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster