ROON 2.0 kommer 20:e, är ni exalterade?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
dewpo
 
Inlägg: 5186
Blev medlem: 2016-08-01

Re: ROON 2.0 kommer 20:e, är ni exalterade?

Inläggav dewpo » 2022-09-24 12:17

Harryup skrev:Köpte Roon direkt då den kom ut med livstidslicens. Är 2.0 så speciell? Eftersom det går att spela Tidal och Qobuz i mobilen redan så ser jag inte det som någon skillnad. Har en massa gamla CD lokalt som jag spelar hellre när jag är hemma. Men skillnaden mellan en omastrad och en ommastrad skiva är för min del inte gigantisk i bilen.
Däremot kan jag tycka att ökad snabbhet och kanske ett bättre gränssnitt är det som är trevligt.
Så exalterad, nja. Om Roon spelade video så man kunde spara ihop videos eller länkar ifrån nätet i en bra förpackning ihop med de vanliga 2-kanal källorna vore något att bli exalterad för. Så att Roon blev en bra multirums J-River, då skulle det bli lite gåshud.

Jag blev också lite besviken :| Hade hoppats på mer :( En uppspelnings kedja likt denna : ROON bibliotek => ROON DSP => ROON ARC => Chromecast Audio var vad jag hade hoppats på :wink: Det hade underlättat om man lyssnar på alternativ plats!

Sen hade jag förstås hoppats på ett par buggfixar som inte heller de kom :evil:
Framtiden är här... men har den blivit som vi önskade den?
Läs innan du beaktar Disclaimer-> https://docs.google.com/document/d/1r6nhk1SOIF9_WThdKJTa5q4e-4MKohMeitCpN2yEhrc/edit?usp=sharing

Föregående

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster