När lanserades äldre Linn-produkter?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Sony

När lanserades äldre Linn-produkter?

Inläggav Sony » 2003-10-18 10:33

När lanserades Keilidh första gången? Vilken var föregångaren till den och när släpptes den då i sin tur?

Från förra forumet så fanns en länk till någon sida där Linns produkt-historia var dokumenterad men den fungerar inte längre :(

Någon som kan svara på frågorna, eller har någon länk till någon sida där det står när andra äldre produkter lanserades?

// Daniel

Användarvisningsbild
hali
Site Admin
Site Admin

Inläggav hali » 2003-10-18 10:49

A-gone har en halvtaskig timeline för Linn-produkter. Kanske kan vara till någon hjälp iallafall.

http://cgim.audiogon.com/cgi-bin/bb.pl? ... &3&4&zz&zz
Redaktör på Faktiskt.io

Sony

Inläggav Sony » 2003-10-18 11:50

Tackar så mkt! Var ju inte alls tokig!

Så Keilidh kom 92, och Ninka 00....jag har inte så bra koll men som jag förstått det så är alltså Kaber (89) den högtalare som lanserades innan Keilidh.

Lite intressant att det är 3 år mellan kaber och keilidh, men 8 mellan keilidh och ninka...någon som har någon bra förklaring till det? Linn verkar ju inte direkt vilja skylta med när de ska lansera nya högtalare, och när det skiljer 3 år mellan dem, och 8 till Ninka blir det ju självklart helt omöjligt att spekulera i när en ersättare till dem ska komma. Smart uttänkt.. :?

Bakgrunden är att jag, om det inte märkts redan, är lite intresserad av Ninka men jag är ju van vid andra mäken som lanserar nya serier oftare och det skulle vara bra att veta om/när de tänkt lansera en "ersättare" till ninka, alltså i den prisklassen...

Användarvisningsbild
Mendelevium

Inläggav Mendelevium » 2003-10-18 11:57

Hej!

Jag har för mig att Keilidh var ett lågbudgetalternativ till Kaber. Jag tror att Kaber var dubbelt så dyra som Keilidh. Keosa var senare ett budgetalternativ till Keilidh.

Användarvisningsbild
weezer

Inläggav weezer » 2003-10-18 22:01

http://home.coqui.net/vicdiaz/linnhist.htm

Ok om Linns tidigare produkter åxo...

Användarvisningsbild
hepcat

Inläggav hepcat » 2003-10-19 00:45

mycket riktigt keilidh var ett lågbudget alternativ till kaber, ninka var efterföljare till keilidh. eller om man ska säga efterföljare till keilidh och kaber jag vet inte.
vad man ska säga var föregångare till keilidh vet jag inte var man ska säga då kaber var deras första d'apoliti konfiguration.

och vicdiaz länken finns ju här såg jag.

Återgå till Generellt om hifi