Moderator: Redaktörer
Almen skrev:Soundbrigade bor i Trollhättan, du kan ju se om du får tag i honom. Har inte kommunicerat med honom på ett par år nu, men han lever väl fortfarande, hoppas jag?
PerStromgren skrev:Almen skrev:Soundbrigade bor i Trollhättan, du kan ju se om du får tag i honom. Har inte kommunicerat med honom på ett par år nu, men han lever väl fortfarande, hoppas jag?
Det ska vi hoppas! Tanken har slagit mig också.
pLudio skrev:Du får väl skaffa ett ESL-par till så du kan rotera dem.
PerStromgren skrev:pLudio skrev:Du får väl skaffa ett ESL-par till så du kan rotera dem.
Vrid om kniven, bara! Gör det!
Wolfie skrev:AVR-7000 kan du säkert be dyka förbi.
Känner jag han rätt så är han säkert där 3-4 ggr/ vecka oavsett
avr7000 skrev:Pratade med Lennart nyss....
Högtalarna skall fungera nu (paneler) men man väntar på dammskyddsfolie från England.
(jag hörde högtalarna själv förra veckan)
Enligt Lennart hade det kommunicerats att det kan ta tid och att man har mycket att göra vid inlämning.
Sedan är det så att HiFi-punkten inte har en "serviceverkstad" med personal som jobbar med detta hela tiden, Lennart är den som utför det mesta servicearbetet man tar in och han sköter samtidigt affären med kunder etc. (inte sällan ensam). När annan personal sköter affären jobbar Lennart i en annan lokal med Rauna.
Stefan
PerStromgren skrev:avr7000 skrev:Pratade med Lennart nyss....
Högtalarna skall fungera nu (paneler) men man väntar på dammskyddsfolie från England.
Enligt Lennart hade det kommunicerats att det kan ta tid och att man har mycket att göra vid inlämning.
Sedan är det så att HiFi-punkten inte har en "serviceverkstad" med personal som jobbar med detta hela tiden, Lennart är den som utför det mesta servicearbetet man tar in och han sköter samtidigt affären med kunder etc. (inte sällan ensam). När annan personal sköter affären jobbar Lennart i en annan lokal med Rauna.
Stefan
Tack, Stefan!
Jo, att det skulle kunna ta tid var jag medveten om, men kanske inte av den omfattningen.
Skönt att höra att de är på gång, ändå.
Chris71 skrev:PerStromgren skrev:pLudio skrev:Du får väl skaffa ett ESL-par till så du kan rotera dem.
Vill man inte göra det själv så finns det väl inte en uppsjö, men HiFiKG har någon som brukar se till hans ESL'er så det kan ju vara värt att kolla, Själv tänkte jag beställa en sats material och göra det själv. blir väl runt 4000kr när grejerna väl är i sverige för 1 par med alla paneler.
PerStromgren skrev:Chris71 skrev:PerStromgren skrev:
Vill man inte göra det själv så finns det väl inte en uppsjö, men HiFiKG har någon som brukar se till hans ESL'er så det kan ju vara värt att kolla, Själv tänkte jag beställa en sats material och göra det själv. blir väl runt 4000kr när grejerna väl är i sverige för 1 par med alla paneler.
Jag känner till hifikg:S doktor, jag har själv använt honom för ett par usla 989 som jag gav upp till slut.
Berätta gärna hur det går att själv byta paneler!
PerStromgren skrev:avr7000 skrev:Pratade med Lennart nyss....
Stefan
Tack, Stefan!
Jo, att det skulle kunna ta tid var jag medveten om, men kanske inte av den omfattningen.
Skönt att höra att de är på gång, ändå.
RogerGustavsson skrev:Har kvalitén på Quad ändrats sedan de görs i Kina? Vem är importör av Quad numera?
PerStromgren skrev:Roger, hifikgs 63:or är garanterad byggda i England och har besökt doktorn rätt många gånger, efter vad jag förstått. Det är en känslig konstruktion att hålla liv i, helt enkelt. Detta oavsett var den tillverkas, uppenbarligen.
PS. Jag har hört en massa historier om NAD 208 som liknar de problem som vi Quad ESL-ägare har ...
hifikg skrev:PerStromgren skrev:Roger, hifikgs 63:or är garanterad byggda i England och har besökt doktorn rätt många gånger, efter vad jag förstått. Det är en känslig konstruktion att hålla liv i, helt enkelt. Detta oavsett var den tillverkas, uppenbarligen.
PS. Jag har hört en massa historier om NAD 208 som liknar de problem som vi Quad ESL-ägare har ...
För att inte tala om alla historier om engelska bilar... he he... fast sista gången var det ett plötsligt utbrott av maxvolym från en 208:a som dödade ena 63:an, det hade inte många högtalare överlevt.
Strmbrg skrev:Kul!
Snygg liten rosa fåtölj förresten! Malmsten?
Har inte dina Quadar varit på sjukan en gång tidigare också? Eller var det en tidigare modell du hade?
Med all respekt för att Quadarna må ha sina kvaliteter, men de verkar lite väl opålitliga/känsliga för såväl rumsklimat som konstruktionstoleranser och förändringar över tid.
Användare som besöker denna kategori: pLudio och 21 gäster