Tänk att "stereo" måste förklaras på nytt. Det måste väl ha varit i början av 60-talet som det var en utmaning förra gången...
https://www.hifiklubben.se/inspiration/stereohifi/lyfta-fram-stereo/
Moderator: Redaktörer
FBK skrev:Vilken rubrik.....
FBK skrev:Är vi så illa....Jag som trodde jag var trevlig och luktade gott.
Bill50x skrev:De "unga vuxna" som jag drabbas mest av iom sambons barn (30-40 år), lyssnar normalt inte på "stereo". En av dem har högtalare kopplade till TV'n för lite häftigare ljud men annars är det någon fristående (BT) högtalare i det rum man befinner sig när man vill ha lite musik.
De som är ännu yngre lyssnar mest i hörlurar kopplade till mobilen. Det blir ju förstås stereo, om man inte delar en lur med kompisen.
Men det är bra att HiFi-Klubben försöker gjuta liv i stereolyssnandet.
/ B
RJohan skrev:När jag var ung på 70-talet skulle alla unga grabbar ha 'en stereo', ofta inköpt efter ett sommarjobb. Jag har inga siffror, men det var nog en verkligt liten procent av dessa som brydde sig det minsta om stereofonisk återgivning (som vi audiofiler tyecker är viktigt). Några av dessa sitter idag med påkostade anläggningar nere i sin källare och hänger på forum där ämnet (sjukdomen?) audiophili avhandlas.
Några av dagens ungdomar kommer också att avsluta sina liv som inbitna HiFi-dårar.
paa skrev:Det är otroligt klantigt att dom inte använt möjligheten att börja med presentationen i mono och sedan gått över till stereo.
Dom har nästan förtjänat en stor skämskudde!