NAD C 3050 LE En helt "ny" nivå på utseende idag.

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: NAD C 3050 LE En helt "ny" nivå på utseende idag.

Inläggav distad » 2023-02-20 20:56

RogerGustavsson skrev:
FBK skrev:Så/Och för min del så kommer jag aldrig att köpa, men för alla mobbade män med bara ett vardagsrum borde den ju vara klockren.



Nja, livspartnerna vill nog inte se en typisk elektronikgrunka som denna NAD överhuvudtaget. Den är ju heller inte diskret med sina mätare. Det ska vara närmast osynligt!

Ser du skillnad ? Ser de likadana ut ? Går det inte med den fina Nade:en så går inget. Till och med Cecilia som kallade allt för lådor skulle ha sett en tydlig skillnad.
Bild
Bild
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: NAD C 3050 LE En helt "ny" nivå på utseende idag.

Inläggav distad » 2023-02-20 21:04

Eller den här. Passar den ihop bättre med någon av stärkarna ? :? Ja, ni förstår var jag vill komma. :mrgreen: Finns det inte hopp så finns det inte.
Bild
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Re: NAD C 3050 LE En helt "ny" nivå på utseende idag.

Inläggav goat76 » 2023-02-20 21:20

Jag tycker absolut att den nya NADen är riktigt retro-snygg, t.o.m texten på fronten ser läcker ut! :)

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: NAD C 3050 LE En helt "ny" nivå på utseende idag.

Inläggav distad » 2023-02-20 21:22

goat76 skrev:Jag tycker absolut att den nya NADen är riktigt retro-snygg, t.o.m texten på fronten ser läcker ut! :)

Du och jag kanske gillar Hifi "lådor" :oops:
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
paa
Sökaren
 
Inlägg: 35497
Blev medlem: 2005-01-10

Re: NAD C 3050 LE En helt "ny" nivå på utseende idag.

Inläggav paa » 2023-02-20 21:26

Jag tänker bara på Sansui när jag ser den där nya fronten.
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
gflar
 
Inlägg: 1630
Blev medlem: 2012-05-13

Re: NAD C 3050 LE En helt "ny" nivå på utseende idag.

Inläggav gflar » 2023-02-20 22:09

FBK skrev:
goat76 skrev:Jag tycker absolut att den nya NADen är riktigt retro-snygg, t.o.m texten på fronten ser läcker ut! :)

Du och jag kanske gillar Hifi "lådor" :oops:


Jag gillar den också!

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26678
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: NAD C 3050 LE En helt "ny" nivå på utseende idag.

Inläggav hifikg » 2023-02-20 22:40

Skitsnygg apparat!

Jag väntar på mjukvaruuppdatering till min Andersson. Medan jag väntar lirar jag skön musik. Har skramlat ihop en del av det bästa jag hörde på mässan nu. Det låter lika fint här som där. O så får jag sitta mol allena och njuta. Skönt.
Bilagor
yamamoto.png
yamamoto.png (736.38 KiB) Visad 696 gånger
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: NAD C 3050 LE En helt "ny" nivå på utseende idag.

Inläggav distad » 2023-02-20 23:30

hifikg skrev:Skitsnygg apparat!

Jag väntar på mjukvaruuppdatering till min Andersson. Medan jag väntar lirar jag skön musik. Har skramlat ihop en del av det bästa jag hörde på mässan nu. Det låter lika fint här som där. O så får jag sitta mol allena och njuta. Skönt.

Försök och kom ihåg lite "mäss musik" till nästa månad :wink: så du kan utsätta oss.... :evil: :mrgreen:
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: NAD C 3050 LE En helt "ny" nivå på utseende idag.

Inläggav distad » 2023-02-20 23:33

Jag är helt förälskad i lådan, det är smått och snyggt och stiligt, så det är en total fullträff av Nad. Köper någon och man få besöka så kommer jag sitta och stirra :P :mrgreen:
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
Calleberg
 
Inlägg: 3288
Blev medlem: 2010-03-06
Ort: Kumla

Re: NAD C 3050 LE En helt "ny" nivå på utseende idag.

Inläggav Calleberg » 2023-02-21 00:23

FBK skrev:Jag är helt förälskad i lådan, det är smått och snyggt och stiligt, så det är en total fullträff av Nad. Köper någon och man få besöka så kommer jag sitta och stirra :P :mrgreen:


New Acoustic Dimension... Jahaaaa. Där lärde man sig nåt nytt :)

Fast 27 papp är mer än vad min Streamer & Rotel RC1590/RB1090 kombo kostat mig. Det har blivit dyrrrrt med hifi :roll:
(Fast då har jag ju ingen sån där Dirac. Kan åstadkomma en sorts "fuldirac" om jag vill däremot... :D )
Senast redigerad av Calleberg 2023-02-21 00:42, redigerad totalt 3 gånger.
Easy like a Sunday morning...

Perfect is the enemy of good

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26678
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: NAD C 3050 LE En helt "ny" nivå på utseende idag.

Inläggav hifikg » 2023-02-21 00:26

FBK skrev:
hifikg skrev:Skitsnygg apparat!

Jag väntar på mjukvaruuppdatering till min Andersson. Medan jag väntar lirar jag skön musik. Har skramlat ihop en del av det bästa jag hörde på mässan nu. Det låter lika fint här som där. O så får jag sitta mol allena och njuta. Skönt.

Försök och kom ihåg lite "mäss musik" till nästa månad :wink: så du kan utsätta oss.... :evil: :mrgreen:


Jag har samlat på mig det mesta och har allt samlat i en spellista, så var försiktig med vad du önskar dig!
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Calleberg
 
Inlägg: 3288
Blev medlem: 2010-03-06
Ort: Kumla

Re: NAD C 3050 LE En helt "ny" nivå på utseende idag.

Inläggav Calleberg » 2023-02-21 00:34

hifikg skrev:
FBK skrev:
hifikg skrev:Skitsnygg apparat!

Jag väntar på mjukvaruuppdatering till min Andersson. Medan jag väntar lirar jag skön musik. Har skramlat ihop en del av det bästa jag hörde på mässan nu. Det låter lika fint här som där. O så får jag sitta mol allena och njuta. Skönt.

Försök och kom ihåg lite "mäss musik" till nästa månad :wink: så du kan utsätta oss.... :evil: :mrgreen:


Jag har samlat på mig det mesta och har allt samlat i en spellista, så var försiktig med vad du önskar dig!


Kommer Kermit och/eller Juanth vara med? Det planeras en litet Faktiskt Expressupdrag bakom kulisserna som ev kommer hamna i knät på dig vad det lider (och om du tillåter såklart)

Smart planerat kan det nog hinna skjutas lite foton med ett par rejält schysta rattar som rekvisita... :mrgreen:
Easy like a Sunday morning...

Perfect is the enemy of good

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: NAD C 3050 LE En helt "ny" nivå på utseende idag.

Inläggav distad » 2023-02-21 00:51

Calleberg skrev:
hifikg skrev:
FBK skrev:Försök och kom ihåg lite "mäss musik" till nästa månad :wink: så du kan utsätta oss.... :evil: :mrgreen:


Jag har samlat på mig det mesta och har allt samlat i en spellista, så var försiktig med vad du önskar dig!


Kommer Kermit och/eller Juanth vara med? Det planeras en litet Faktiskt Expressupdrag bakom kulisserna som ev kommer hamna i knät på dig vad det lider (och om du tillåter såklart)

Smart planerat kan det nog hinna skjutas lite foton med ett par rejält schysta rattar som rekvisita... :mrgreen:

Det är jag och IB som ska besöka hifkg då IB har koppling till Lodis eftersom han kände Lodis pappa och ska titta lite närmare på dem och eftersom IB har lyssnat på mycket unika saker genom åren så tänkte jag att det är på tiden att han får åka till Hallsta. Jag älskar att få uppleva ljud hos andra nördar då det är = mer erfarenhet inom hobbyn som man alltid kan ha användning av själv någon gång. Och nu lyssna på olika rör stärkare på Carlsson blir intressant. Men detta ska vi ju kanske hålla i hifikg medlemstråd så det är liiite off topic här. Du får väl också besöka Hallsta någon gång ? Det lär bli besök av Kermit och Juanth,känns så. Tycker att de "verkligen" ska hälsa på hifikg då det både är trevligt och mycket lärorikt. De har ju samma musik smak också¨, så Kermit lär njuta. :mrgreen:
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
Strmbrg
Syftistikerad
 
Inlägg: 16426
Blev medlem: 2009-01-06

Re: NAD C 3050 LE En helt "ny" nivå på utseende idag.

Inläggav Strmbrg » 2023-02-21 07:16

Rätt mycket pengar. Man kan ju få en Accuphase integrerad för strax över 60 papp istället.
:)
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.

Användarvisningsbild
juanth
 
Inlägg: 3649
Blev medlem: 2012-04-18
Ort: Sthlm

Re: NAD C 3050 LE En helt "ny" nivå på utseende idag.

Inläggav juanth » 2023-02-21 07:22

Calleberg skrev:
hifikg skrev:
FBK skrev:Försök och kom ihåg lite "mäss musik" till nästa månad :wink: så du kan utsätta oss.... :evil: :mrgreen:


Jag har samlat på mig det mesta och har allt samlat i en spellista, så var försiktig med vad du önskar dig!


Kommer Kermit och/eller Juanth vara med? Det planeras en litet Faktiskt Expressupdrag bakom kulisserna som ev kommer hamna i knät på dig vad det lider (och om du tillåter såklart)

Smart planerat kan det nog hinna skjutas lite foton med ett par rejält schysta rattar som rekvisita... :mrgreen:


Ja men det var förstås en idé. Att besöka kg:s grotta har länge stått på önskelistan.
Mvh Johan


Orthoakustiska öron. Bor i Sörmland och ibland i Sthlm

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22706
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: NAD C 3050 LE En helt "ny" nivå på utseende idag.

Inläggav RogerGustavsson » 2023-02-21 12:20

FBK skrev:Jag är helt förälskad i lådan, det är smått och snyggt och stiligt, så det är en total fullträff av Nad. Köper någon och man få besöka så kommer jag sitta och stirra :P :mrgreen:


Men du är ju nörd och inte någon livspartner med "inredningsblick"! Jag är ju tekniker och störs inte av om det syns i rummet eller ens har ett tekniskt utseende. Efter kompaktanläggning blev det recievrar som Marantz 2245 och senare Yamaha CR-2020.

Bild

Bild

Därefter blev det Quad 44 och två stycken 405-2. Lackerade om fronten på 44:an i en cremevit kulör som Opus 3-omslagen.

Bild

Bild

Nu är det Audiolab 8200 CDQ och Yamaha CT-7000 som syns i rummet.

audiolab-yamaha.jpg
audiolab-yamaha.jpg (395.44 KiB) Visad 581 gånger


Rotel-stegen står gömda bakom högtalarna.

left speaker.jpg
left speaker.jpg (455.47 KiB) Visad 581 gånger


Allt annat är undanställt och plockas fram om det behövs.

Kermit116
 
Inlägg: 1259
Blev medlem: 2019-03-08
Ort: "08"

Re: NAD C 3050 LE En helt "ny" nivå på utseende idag.

Inläggav Kermit116 » 2023-02-21 12:38

Ja, FBK, NADen är snygg!

Rogers bild på Marantz 2245 ger mig något varmt och fuktigt i blicken. Min första förstärkare var en liten 2015, inte mycket för världen men vacker. Känslan i den liggande rullen för radions stationsinställning går ej att beskriva, måste ha upplevts. Å med träkabinett, attans lyckost, min hade träimiterad plastfolie.
" ... probably the best loud-speaker in the world"

Kermit116
 
Inlägg: 1259
Blev medlem: 2019-03-08
Ort: "08"

Re: NAD C 3050 LE En helt "ny" nivå på utseende idag.

Inläggav Kermit116 » 2023-02-21 12:47

" ... probably the best loud-speaker in the world"

Användarvisningsbild
pLudio
 
Inlägg: 2399
Blev medlem: 2003-06-17
Ort: Stockholm

Re: NAD C 3050 LE En helt "ny" nivå på utseende idag.

Inläggav pLudio » 2023-02-21 17:47

FBK skrev:Ser du skillnad ? Ser de likadana ut ? Går det inte med den fina Nade:en så går inget. Till och med Cecilia som kallade allt för lådor skulle ha sett en tydlig skillnad.

NAD.png
NAD.png (664.78 KiB) Visad 523 gånger
Caveat auditor. If bass was "faster" it would be "treble."

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: NAD C 3050 LE En helt "ny" nivå på utseende idag.

Inläggav distad » 2023-02-21 22:21

pLudio skrev:
FBK skrev:Ser du skillnad ? Ser de likadana ut ? Går det inte med den fina Nade:en så går inget. Till och med Cecilia som kallade allt för lådor skulle ha sett en tydlig skillnad.

NAD.png

:mrgreen: Tack för den! :D
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Föregående

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster