Moderator: Redaktörer
FBK skrev::?: dessa borde ni väl känna till om ni är över 50årFanns ju på HIFIKLUBBEN
David_A skrev:Jag har ett par HD8 någonstans.. Hade sist fram dom för ca 10år sedan. Lät ganska hyggligt vad jag kommer ihåg. Frågan är om basarnas skumkanter fortfarande lever idag
David_A skrev: Lät ganska hyggligt vad jag kommer ihåg.g
Goldfinger skrev:Vad är det du vill att ersättningsbasarna skall göra eller inte göra i förhållande till originalen?
FBK skrev::?: dessa borde ni väl känna till om ni är över 50årFanns ju på HIFIKLUBBEN
David_A skrev:Jag kommer ihåg HD5 som den första lilla högtalaren (i mina dåvarande öron) som faktiskt kunde prestera någorlunda riktig bas. La ett par sådana i skuffen i morsan lilla Nissan när man just fått körkort, och senare skruvade jag fast dom i kickpanelerna på en buss som jag körde dagligen. Poppade på fint som sjutton vill jag minnas
RJohan skrev:Snell och Boston, ja. En gång hade jag ett par svindyra Snell surroundare. Jag är den jag är, så jag skruvade loss en av basarna för att kolla inuti. Elementen kom från Boston. Ingen överraskning, kanske, det var/är samma företag. Men priskillnaden![]()
RogerGustavsson skrev:RJohan skrev:Snell och Boston, ja. En gång hade jag ett par svindyra Snell surroundare. Jag är den jag är, så jag skruvade loss en av basarna för att kolla inuti. Elementen kom från Boston. Ingen överraskning, kanske, det var/är samma företag. Men priskillnaden![]()
Finns historien bakom här: https://auralfetish.com/pages/snell
Almen skrev:Parades inte Boston med NAD 3020 på 80-talet? Känns som att många kompisar hade den kombon.
FBK skrev:
Men nya skumkanter på diskanterna...
![]()
De ser ju hela ut....
FBK skrev:
![]()
De ser ju hela ut....
FBK skrev:FBK skrev:
![]()
De ser ju hela ut....
Blir nog inget, det finns ju inga element som funkar i sluten låda.
RogerGustavsson skrev:FBK skrev:FBK skrev:Men nya skumkanter på diskanterna...
![]()
De ser ju hela ut....
Blir nog inget, det finns ju inga element som funkar i sluten låda.
Det finns det väl och det finns väl heller inget hinder att göra en reflexöppning?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 32 gäster