Moderator: Redaktörer
deadparrott skrev:Tack!
Nu ska jag sluta uppgradera min anläggning tillsvidare och lägga pengarna på skivor och CD istället. Nja, den röda ortofonen ska nog få en blå nål när kassan tillåter:)
deadparrott skrev:Just det, ett par OD11 med Quad elektronik har passerat revy, men det var på 70-talet så det är preskriberat.
Jobbade med HiFi på den tiden. Har många roliga minnen från den tiden, lite mer vildavästern då i branschen
Har sett på Tradera att Pioneer SX, 424, 525,och 626 är poppis, sålde många såna, nja, inte äldre än 30 år för mig. Kommer givetvis bevaka Tradera främst efter Cyrus elektronik. Nä, nu öppnar vinylhandlaren snart....
Mvh deadparrott.
goat76 skrev:Jag kan också med lätthet stanna där jag är just nu, mitt ljudsystem presterar fantastiskt bra som det är och jag kan inte riktigt se/höra vad som potentiellt skulle kunna förbättras.
Egentligen borde jag kanske lägga ner det här med att besöka olika HiFi-forum, det sätter mest griller i huvudet om diverse potentiella "uppgraderingar" som mest troligtvis skulle bli rena nedgraderingarna från det fantastiskt väl intrimmade ljudsystem jag redan äger.
Välkommen till Faktiskt, men kanske borde du bara vända ryggen till och sitta nöjd...
hifikg skrev:goat76 skrev:Jag kan också med lätthet stanna där jag är just nu, mitt ljudsystem presterar fantastiskt bra som det är och jag kan inte riktigt se/höra vad som potentiellt skulle kunna förbättras.
Egentligen borde jag kanske lägga ner det här med att besöka olika HiFi-forum, det sätter mest griller i huvudet om diverse potentiella "uppgraderingar" som mest troligtvis skulle bli rena nedgraderingarna från det fantastiskt väl intrimmade ljudsystem jag redan äger.
Välkommen till Faktiskt, men kanske borde du bara vända ryggen till och sitta nöjd...
Det forat ger numera är musiktips o så en del möten IRL. Pryttelsvängen har nått vägs ände och jag avvecklar mer än ut(in?)vecklar nu. Säljer både högtalare, skivspelare och elektronik för att få det hela mer renodlat.
deadparrott skrev:Kablar? QED, mycket styva, svävar fritt.
"Förr och nu", håller med utom Apple, backar direkt när något är hype. Alltid varit motvalls.
När kompisarna köpte Märklintåg valde jag Fleischman, cykel Monark istället för Crecent, o.s.v. Har inte gått i terapi(för detta) så detta handikapp plågar mig än.
deadparrott skrev:Kablar? QED, mycket styva, svävar fritt.
"Förr och nu", håller med utom Apple, backar direkt när något är hype. Alltid varit motvalls.
När kompisarna köpte Märklintåg valde jag Fleischman, cykel Monark istället för Crecent, o.s.v. Har inte gått i terapi(för detta) så detta handikapp plågar mig än.
hifikg skrev:Tycker det är kul att ALLA använder Mac, överallt. Minns inte när jag såg en päce senast.
Nattlorden skrev:hifikg skrev:Tycker det är kul att ALLA använder Mac, överallt. Minns inte när jag såg en päce senast.
Och jag har nog inte ett en Mac senaste tio åren... så det är definitivt nischat...
deadparrott skrev:Om man tar bort skivspelare, högtalare och elektronik, vad blir kvar då?
gflar skrev:deadparrott skrev:Om man tar bort skivspelare, högtalare och elektronik, vad blir kvar då?
Förr i tiden skulle det bli ett rack
deadparrott skrev:Hm? Låter lite ensamt eller kan man synka?
https://support.spotify.com/us/article/remote-group-session/ skrev:Remote group session
For: Premium on mobile and tablet
In a group session, everyone invited – no matter where they are – can control what plays.
Start a remote group session and invite friends
Open Spotify and play something.
Tap Connect device at the bottom of the screen.
Tap Start a remote group session.
Tap Invite friends.
Or, if you want to invite additional friends after you’ve started a group session, tap the avatar at the bottom of the screen and tap Add.
Select how you want to share, or choose Copy link and send it to your friends.
Now invited friends can listen on their own device.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 53 gäster