Moderator: Redaktörer
paa skrev:En sån här gör jobbet: https://www.amazon.com/Google-Chromecas ... 728&sr=8-3
pLudio skrev:Tar din receiver Toslink? Allra billigast är väl en blåtandsmottagare (kolla codecs!).
Bill50x skrev:Har en äldre anläggning på landet bestående av en Denon reciever av enkelt slag och ett par B&W högtalare. I min Android har jag såväl Tidal som Spotify, hur strömmar jag på billigaste sätt dessa till förstärkaren? Det absolut billigaste att få över ljudet är en kabel från utgången på mobilen till linje in på förstärkaren. Men, det brummar mellan varje låt, framför allt blir detta irriterande när ett album tar slut eller att man stänger av ljudströmmen.
Finns det något budget-sätt att strömma ljudet till förstärkaren? Får kosta max en tusenlapp.
/ B
PS Det skulle ha fungerat med Squeezebox (har en sådan över) om jag haft en dator tillgänglig att köra LMS på. Men vad jag önskar är något som strömmar direkt från mobilen till förstärkaren.
PerStromgren skrev:Bill50x skrev:Har en äldre anläggning på landet bestående av en Denon reciever av enkelt slag och ett par B&W högtalare. I min Android har jag såväl Tidal som Spotify, hur strömmar jag på billigaste sätt dessa till förstärkaren? Det absolut billigaste att få över ljudet är en kabel från utgången på mobilen till linje in på förstärkaren. Men, det brummar mellan varje låt, framför allt blir detta irriterande när ett album tar slut eller att man stänger av ljudströmmen.
Finns det något budget-sätt att strömma ljudet till förstärkaren? Får kosta max en tusenlapp.
PS Det skulle ha fungerat med Squeezebox (har en sådan över) om jag haft en dator tillgänglig att köra LMS på. Men vad jag önskar är något som strömmar direkt från mobilen till förstärkaren.
Måste man ha en lms? Går det inte att koppla direkt till mysqueezebox.com? Jag kommer inte ihåg. Men då kanske man bara kan köra radio, jag är osäker.
Annars röstar jag också på chromecast audio eller ev BT-mottagare. Finns hos Kjelle.
goat76 skrev:Bill50x, jag fick i en annan tråd uppfattningen att fungerande gapless-återgivning var en självklarhet för dig, Chromecast Audio klarar inte det men det kanske inte är lika viktigt för dig på landet?
Bill50x skrev:
Kanske det får bli en Chromecast Audio då'rå. Visste inte att de fortfarande finns att köpa.
/ B
Bill50x skrev:Mirage: Det funkar säkert bra med en Raspberry och det vore kanske kul att leka med en sådan - i höst/vinter. En planering för nästa säsong mao. Med en sådan kan jag även använda min SB Classic så kan Touch'en få vara kvar här hemma.
/ B
Bill50x skrev:pLudio skrev:Tar din receiver Toslink? Allra billigast är väl en blåtandsmottagare (kolla codecs!).
Det är en gammaldags Denon-reciever, med ett antal analoga ingångar/ingångsväljare och lite tonkontroller. Det häftigaste är väl en variabel loudnessIofs ganska bra med tanke på B&W DM3 som med rätt inställning av loudness och baskontroll kan låta riktigt bra.
Recievern är dock så långt ifrån digitalt det bara går att komma. Här är det en analog signal som gäller.
pLudio skrev:T ex https://www.audiosciencereview.com/foru ... ecs.23740/ har även OK analog signal ut. Passerar ditt budgetkrav.
Bill50x skrev:pLudio skrev:T ex https://www.audiosciencereview.com/foru ... ecs.23740/ har även OK analog signal ut. Passerar ditt budgetkrav.
På landet har vi principen "inget ska vara värt att stjäla". På så sätt slipper vi inbrottssäkra huset. Därav budgetönskemålet. Samtidigt är jag lite allergisk mot kinesiska prylar vilket blir en svår balansgång...
Men dit förslag är intressant, kanske går att hitta begagnat? Då har ju Kina redan tjänat en slant och min insats bidrar inget.
PerStromgren skrev:Annars röstar jag också på chromecast audio eller ev BT-mottagare. Finns hos Kjelle.
Kalejdokom skrev:Jag köpte en sådan här för att lösa exakt samma problem, och den funkar alldeles utmärkt:
https://www.kjell.com/se/produkter/mobi ... -d7-p23865
Erahjar skrev:Kan WiiM Mini vara något? Strax under en tusenlapp o verkar säljas hos de flesta HiFi-butiker. https://www.forbes.com/sites/marksparro ... 377cd92cf8
Bill50x skrev:Har en äldre anläggning på landet bestående av en Denon reciever av enkelt slag och ett par B&W högtalare. I min Android har jag såväl Tidal som Spotify, hur strömmar jag på billigaste sätt dessa till förstärkaren? Det absolut billigaste att få över ljudet är en kabel från utgången på mobilen till linje in på förstärkaren. Men, det brummar mellan varje låt, framför allt blir detta irriterande när ett album tar slut eller att man stänger av ljudströmmen.
/ B
Ogjort skrev:(fast "brummet" via kabel förstår jag inte orsaken till - upplever inte det själv, från iPhone)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 34 gäster