Köpte en nätverksswitch efter att ha läst lite...

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34931
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Köpte en nätverksswitch efter att ha läst lite...

Inläggav Morello » 2023-11-01 11:29

Varför vill man ha en extra eternäts-traf? Det sitter redan traf i vägväljare och växlar.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Michael
LEDaren
 
Inlägg: 5789
Blev medlem: 2005-05-18
Ort: Linköping

Re: Köpte en nätverksswitch efter att ha läst lite...

Inläggav Michael » 2023-11-01 15:50

:D reklam text är bra rolig... men de är ju faktiskt lite ärliga och visar innehållet. Förutom trafosar så sitter det några kondingar. Så kanske kan något högfrekvensskräp dämpas lite. Men jösses vilket special fall det måste vara om detta påverkar något. Nån extremt olycklig kombination av apparater som nog även skulle kunna påverkas om en människa står bredvid. Hmm, undra om inte nån lyckats göra någon egen DIY pryl nångång som brummat lite om man petar på den med ett finger. Om inte annat så känner väl många till hur en GSM telefon kan låta i en ljudanläggning. Var väldigt länge sedan jag hörde den trudelutten.

//Michael

Användarvisningsbild
I-or
Herr Ekvalisator
 
Inlägg: 6267
Blev medlem: 2020-08-30

Re: Köpte en nätverksswitch efter att ha läst lite...

Inläggav I-or » 2023-11-01 16:35

Morello skrev:Varför vill man ha en extra eternäts-traf? Det sitter redan traf i vägväljare och växlar.


Underbara översättningar som många i branschen inte skulle förstå mycket av. :mrgreen:
Teknisk konsult inom akustik och audioteknik

Neuhausen
 
Inlägg: 175
Blev medlem: 2023-07-12

Re: Köpte en nätverksswitch efter att ha läst lite...

Inläggav Neuhausen » 2023-11-02 23:13

Michael skrev: Om inte annat så känner väl många till hur en GSM telefon kan låta i en ljudanläggning. Var väldigt länge sedan jag hörde den trudelutten.

//Michael


Köp en Renault :twisted: Till och med det inbyggda GSM modemet för att tala med deras servar tycks kunna få igång trudelutten ibland. En tendens till generatorstörningar på en Bose originalstereo också, jag är imponerad av hur oskickliga de är.

Användarvisningsbild
VintageHiFi
 
Inlägg: 2297
Blev medlem: 2013-09-08

Re: Köpte en nätverksswitch efter att ha läst lite...

Inläggav VintageHiFi » 2023-11-02 23:40

Neuhausen skrev:
Michael skrev: Om inte annat så känner väl många till hur en GSM telefon kan låta i en ljudanläggning. Var väldigt länge sedan jag hörde den trudelutten.

//Michael


Köp en Renault :twisted: Till och med det inbyggda GSM modemet för att tala med deras servar tycks kunna få igång trudelutten ibland. En tendens till generatorstörningar på en Bose originalstereo också, jag är imponerad av hur oskickliga de är.


Är det nått bilmärke som kan få mig att kräkas så är det Renault. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Skulle byta flexrör på en Renault Scenic få många år sedan för att få loss det gamla & dit det nya behövde man
sänka ner hela framvagnsbryggan för hålet var så litet att flänsen inte gick igenom hålet där flexröret satt.

Renault för mig är dålig kvalité, urusla konstruktioner samt dyra reservdelar.

Neuhausen
 
Inlägg: 175
Blev medlem: 2023-07-12

Re: Köpte en nätverksswitch efter att ha läst lite...

Inläggav Neuhausen » 2023-11-03 00:11

VintageHiFi skrev:
Neuhausen skrev:
Michael skrev: Om inte annat så känner väl många till hur en GSM telefon kan låta i en ljudanläggning. Var väldigt länge sedan jag hörde den trudelutten.

//Michael


Köp en Renault :twisted: Till och med det inbyggda GSM modemet för att tala med deras servar tycks kunna få igång trudelutten ibland. En tendens till generatorstörningar på en Bose originalstereo också, jag är imponerad av hur oskickliga de är.


Är det nått bilmärke som kan få mig att kräkas så är det Renault. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Skulle byta flexrör på en Renault Scenic få många år sedan för att få loss det gamla & dit det nya behövde man
sänka ner hela framvagnsbryggan för hålet var så litet att flänsen inte gick igenom hålet där flexröret satt.

Renault för mig är dålig kvalité, urusla konstruktioner samt dyra reservdelar.


Att ha brottats med en död älg inne i bilen jag hade innan kan ha gjort att mitt omdöme var lite nedsatt efter att jag kom ut från sjukhuset 8O

Föregående

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], PerStromgren och 8 gäster