Moderator: Redaktörer
pLudio skrev:Jag har en sjuk slagsida då musiken och tekniken ligger på samma sida.
Strmbrg skrev:pLudio skrev:Jag har en sjuk slagsida då musiken och tekniken ligger på samma sida.
Då lär du gå i kvav.
Strmbrg skrev:Hifi är ett intresse som åtminstone har två komponenter: Musik och teknik.
Hur ser balansen ut dem emellan för din del? Var ligger ditt intresse allra främst?
Det kan såklart variera över tid, men försök svara utifrån tillgängliga alternativ.
VintageHiFi skrev:Räknas även testsignaler & tonsvep som musik jag då kanske jag även har ett musikintresse.![]()
Teknikintresset för egen del började enligt mina föräldrar vid 3-4 år åldern, det gäller att börja i tid.
petersteindl skrev:Förstår egentligen inte frågan.
Men, om vi först tittar lite på ordet musik, så kan man börja med att definiera entiteten ’musik’.
Vad är musik?
Hypotes 1: Musik kan beskrivas som ett fenomen.
1.) Är musik ett objektivt fysikaliskt fenomen?
2.) Är musik ett subjektivt psykologiskt fenomen?
3.) Är musik ett objektivt neurologiskt fenomen?
/....../
Själv är jag intresserad av den totala förståelsens fullbordande.
Imperial-Blomman skrev:Handlarna kanske har samma problem![]()
Strmbrg skrev:Strmbrg har återigen nödgats att fabriksbeställa de hifi-prylar han behöver och som ta-honom-fan aldrig finns i lager hos de förbaskade handlarna.
Strmbrg skrev:Imperial-Blomman skrev:Handlarna kanske har samma problem![]()
Ja särskilt med såna som mig. Som aldrig vill ha det som finns i lager.![]()
Du som jobbar på Hifi-kit: Är det mycket kunder som frågar efter en massa annat än det ni har hemma?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Daad och 24 gäster