Moderator: Redaktörer
Johan_Lindroos skrev:7) I testet med reaktiv last så finns det ingen storhet på Y-axeln. Är det någon som vet vad han menar?
goat76 skrev:Vad kostar en CE-märkning?
Max_Headroom skrev:Kom ihåg också att CE-märkning på kineiska produkter lika gärna kan betyda "China Export". Typsnitten är inte exakt samma, men ser likadana ut.

thulle skrev:Plockar ut denna från den andra trådenJohan_Lindroos skrev:7) I testet med reaktiv last så finns det ingen storhet på Y-axeln. Är det någon som vet vad han menar?
Jag får det till att det är Vrms som steget kan hålla (med THD <1%) vid en given last.
Så vid 8 Ohm resistiv last klarar det 36V och levererar därmed 36*(36/8) = 162 W
Lite avrundning på värdet ovan gör att det faktiska värdet visas som 160 W:
Nu då jag la in bilderna så såg jag också att de heter "Voltage measurement" och "Power measurement också.
Morello skrev:Finns det någon butik som saluför B200 i Sverige?
Steget är litet udda i så måtto att det drivs med enkel matning och dessutom från externt aggregat. Under locket torde finnas tvenne slutsteget i bryggkopplad konfiguration. Respektive utgång mäter gissningsvis cirka 30 VDC relativt signaljord. Om THD är så låg som påstås gissar jag att man implementerat någon typ av felkorrektion utöver traditionell återkoppling.