Moderator: Redaktörer
Johan_Lindroos skrev:7) I testet med reaktiv last så finns det ingen storhet på Y-axeln. Är det någon som vet vad han menar?
goat76 skrev:Vad kostar en CE-märkning?
Max_Headroom skrev:Kom ihåg också att CE-märkning på kineiska produkter lika gärna kan betyda "China Export". Typsnitten är inte exakt samma, men ser likadana ut.
thulle skrev:Plockar ut denna från den andra trådenJohan_Lindroos skrev:7) I testet med reaktiv last så finns det ingen storhet på Y-axeln. Är det någon som vet vad han menar?
Jag får det till att det är Vrms som steget kan hålla (med THD <1%) vid en given last.
Så vid 8 Ohm resistiv last klarar det 36V och levererar därmed 36*(36/8) = 162 W
Lite avrundning på värdet ovan gör att det faktiska värdet visas som 160 W:
Nu då jag la in bilderna så såg jag också att de heter "Voltage measurement" och "Power measurement också.
Morello skrev:Finns det någon butik som saluför B200 i Sverige?
Steget är litet udda i så måtto att det drivs med enkel matning och dessutom från externt aggregat. Under locket torde finnas tvenne slutsteget i bryggkopplad konfiguration. Respektive utgång mäter gissningsvis cirka 30 VDC relativt signaljord. Om THD är så låg som påstås gissar jag att man implementerat någon typ av felkorrektion utöver traditionell återkoppling.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster