Moderator: Redaktörer
RogerGustavsson skrev:Det sistnämnda gäller även Danmark. Tror det beror på att bilar hämmades av hård beskattning under lång tid i de länderna och att då pengarna lades på annat.
Imperial-Blomman skrev:Lars Bengtsson har klappat igen.
https://www.market.se/affarsnyheter/kon ... i-konkurs/
hifikg skrev:Imperial-Blomman skrev:Lars Bengtsson har klappat igen.
Butiken var en spillra av vad den en gång var. De kanske hade överlevt om jag fått köpa mitt Krell-steg där
RogerGustavsson skrev:Hur menar du? Den norska kronan har ju länge varit svag. Oljeinkomsterna har gjort norrmännen till ett välbärgat folk, innan dess var det annat. Danmark var länge ett billigt resmål men nu är det ett av de dyrare, precis som Norge.
Mirage skrev:Tråkigt att The Rock ska stänga butiken! När jag tänker efter så är det nog ändå den butik där jag lagt mest pengar, utan att ha varit där nån gång!
Jag kan sakna hur det var förr när vi hade först Gustafssons Musikhandel och sen Stereo i Karlstad. Även om det var en timme från mitt hem så brukade jag åka dit ett par gånger per år och köpte en hel del där. Efter det blev det nästan slut på spontana besök i butiker för mig, kunde bli om jag var i Göteborg nån gång.
För att se och lyssna på grejer så blev det mer att jag åkte på mässor, och kunde handla om jag fick nån bra kontakt där.
Sen blev det till viss del även styrt av vilka grejer som såldes var. För att lyssna på högtalare från Revel fick jag åka 37 mil enkel väg.
The Rock fick jag upp ögonen för eftersom Marcus varit (och är) flitig att skriva på forum (tidigare Component och numera Minhembio). Han har alltid skrivit väldigt bra och utförliga svar samt alltid haft en väldigt god ton, utan en massa "säljsnack". Det har gjort att jag fått ett stort förtroende för honom.
2017 köpte jag en begagnad duk som han förmedlade, som jag hämtade i samband med mässan The Rock hade i Lund då. Sen har jag köpt lite smågrejor som lampor till projektor av honom på distans. För 1,5 år sen köpte jag nytt försteg från The Rock och fick jättebra hjälp från hur jag skulle placera högtalare till att Marcus hjälpte mig med inställningar med Dirac på distans.
Så även om det är tråkigt att butiker försvinner så känner jag att det i fallet med The Rock inte påverkar mig direkt, även om jag är kund där. För mig har det funkat väldigt bra att göra affärer med dem, utan att nånsin ha besökt butiken.
Flint skrev:hifikg skrev:Imperial-Blomman skrev:Lars Bengtsson har klappat igen.
Butiken var en spillra av vad den en gång var. De kanske hade överlevt om jag fått köpa mitt Krell-steg där
Kolla om dom har det kvar och rear ut det nu när allt ändå är kört.
hifikg skrev:Flint skrev:hifikg skrev:
Kolla om dom har det kvar och rear ut det nu när allt ändå är kört.
Tja, det var väl 1991 typ... jag var in i butiken med fickorna fulla av cash, men fick inte lyssna på det så jag åkte hem igen o köpte en NAD 208 på hifiklubben, utan att veta något alls om det egentligen. Visade sig vara rätt okej
petersteindl skrev:Vad är det för fel på finskor? Är danskor bättre, eller norskor?
petersteindl skrev:Vad är det för fel på finskor? Är danskor bättre, eller norskor?
Flint skrev:Jag har bara ett krav och det är att jag ska gilla det jag hör och för det behöver jag inga HiFi-butiker.
Nattlorden skrev:Flint skrev:Jag har bara ett krav och det är att jag ska gilla det jag hör och för det behöver jag inga HiFi-butiker.
Hur skall du veta vad du kommer att höra om du inte fått lyssna på det innan?
distad skrev:Det är lätt med Hifi när man inte behöver lyssna....![]()
Flint skrev:distad skrev:Det är lätt med Hifi när man inte behöver lyssna....![]()
Det är lätt även när man lyssnar. Bara att koppla av och låta sig spontant reagera. Analyser gör att man bara tänker på ljud.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 24 gäster