Wiim Pro+ problem

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

TonyM

Wiim Pro+ problem

Inläggav TonyM » 2025-10-04 13:46

Har en Wiim Pro +. Kör den med ett Deezer abonnemang som blivit rejält långsamt när det kommer till spårbyten. Det tar allt ifrån 2 sek till 5-6 sek. Har kollat med Wiim supporten o deras loggar säger att detta inte är fallet.
Ett annat problem som dykt upp är att när jag raderar låtar så tas de bort enligt ett meddelande jag får när jag utfört denna manöver, för att senare dyka upp i min spellista o spelas igen.…

Ett annat problem som händer mer sällan är att mitt i en låt så byts det låt, Detta händer varje gång jag spelar en viss låt.
Har en 100/100 fiberlina med ett modem av senaste snitt.
Använder Wiims egen app.

Någon som har en aning om var jag ska börja leta fel?

Användarvisningsbild
goat76

Re: Wiim Pro+ problem

Inläggav goat76 » 2025-10-04 13:56

Kanske en fabriksåterställning räcker för att lösa problemet?

TonyM

Inläggav TonyM » 2025-10-04 14:24

Har nog gjort kanske gjort det tidigare, prövar igen! Tack!

Användarvisningsbild
Daad

Inläggav Daad » 2025-10-04 18:04

TonyM skrev:Har en Wiim Pro +. Kör den med ett Deezer abonnemang som blivit rejält långsamt när det kommer till spårbyten. Det tar allt ifrån 2 sek till 5-6 sek. Har kollat med Wiim supporten o deras loggar säger att detta inte är fallet.
Ett annat problem som dykt upp är att när jag raderar låtar så tas de bort enligt ett meddelande jag får när jag utfört denna manöver, för att senare dyka upp i min spellista o spelas igen.…

Ett annat problem som händer mer sällan är att mitt i en låt så byts det låt, Detta händer varje gång jag spelar en viss låt.
Använder Wiims egen app.

Får du samma problem om du inte använder Wiim:en? Prova att spela upp via en annan strömmare eller via en smart telefon för att säkerställa att Deezer inte strular. Fast det kanske du redan gjort?

TonyM

Inläggav TonyM » 2025-10-04 18:58

Daad skrev:
TonyM skrev:Har en Wiim Pro +. Kör den med ett Deezer abonnemang som blivit rejält långsamt när det kommer till spårbyten. Det tar allt ifrån 2 sek till 5-6 sek. Har kollat med Wiim supporten o deras loggar säger att detta inte är fallet.

Använder Wiims egen app.

Får du samma problem om du inte använder Wiim:en? Prova att spela upp via en annan strömmare eller via en smart telefon för att säkerställa att Deezer inte strular. Fast det kanske du redan gjort?

Kör med Wiims egen app på telefonen som för tillfället inte svarar på mina om spårbyteskommando varken via telefonen eller fjärren. Svarar den så tar det 20-30 sekunder. Otroligt seg i menyerna. Ska ta ner Deezers egen app o se om den fungerar

Återgå till Generellt om hifi