Class T Amp

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Elusive

Class T Amp

Inläggav Elusive » 2005-10-02 20:54

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2005-10-02 21:19

Och frågan är...?
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
xeizo

Inläggav xeizo » 2005-10-02 22:35

Hmm, karln är förvånad att en billig IC-förstärkare låter bra på hans high-end högtalare?

Frågan är om han någonsin använt en budget-förstärkare på sina high-end burkar, han har säkert bara hört bekantas billiga förstärkare genom deras billiga högtalare och billiga combos på stormarknader. Det är klart att dom lät kass.

Jag tror personligen att dom här gubbarna är så insnöade att dom inte fattar att det är deras högtalare som låter bra och att det ska till en riktigt kass förstärkare för att sabba dom, han medger ju att det inte går att spela särskilt högt för 6W är ändå 6W. Men så länge det inte distar är det ändå rena watt, och så konstigt är det inte med det.

Han kanske skulle prova att koppla sina högtalare till en 6W ghettoblaster och se hur mycket sämre den är, bortsett från att den antagligen har en brummande nätdel?

Jag gjorde just det en gång för länge sen och inte för att jag gjorde någon audiofil-lyssning men det gick att spela överraskande högt med 2x3W och högtalarna behöll sin karaktär. Ljudet lät lite dimmigare men det kan ha berott på andra komponenter i kassettradions interna signalvägar än just själva IC-förstärkaren. Det var för över 25 år sen.

Jag tror helt enkelt gubbsen har överdriven tro på dyrbar elektronik, har vi inte alla upplevt överraskande bra ljud i high-end lurar kopplade till en bärbar CD-spelare för några hundra?

Användarvisningsbild
Frutti
Inte cool men villig

Inläggav Frutti » 2005-10-11 16:51

The T-Amp is extremely light, heavy cables can make it fall or flip upside down. Four, small drops of blue-tac will help keeping it stable. I'm trying different feet and getting very good results with the Bright Star Audio Isonodes.

Haha..roligt det där..

Återgå till Generellt om hifi