Hifi-kuligheter i London?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Hifi-kuligheter i London?

Inläggav Naqref » 2003-10-28 00:24

Tja rubriken säger väl en del? :)

Vad kan man hitta på i London för kul när det gäller butiker och annat? Tips någon?
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
Bamsefar

Inläggav Bamsefar » 2003-10-28 00:47

Tottenham Court Road, ungefär från korsningen Tottenham Court Road / Oxford street. Fast persoligen vart jag lite besviken när jag var där i julas...

Å andra sidan så måste du bara glida förbi Audioavdelningen på Harrods - bara för att kolla in det senaste värsta, fast även här är det lätt att bli besviken...

Sedan finns det säkert andra handlar, jag tror att det brukar finnas någon förteckning i slutet på HiFi News (som för övrigt bytt layout - jag vete 17on om jag hittar tidningen lättare nu...).
Best Regards
Bamsefar

Användarvisningsbild
mikke_musik

Re: Hifi-kuligheter i London?

Inläggav mikke_musik » 2003-10-28 13:25

Naqref skrev:Vad kan man hitta på i London för kul när det gäller butiker och annat? Tips någon?

Gillar du vinyl kan du ta en sväng förbi Walrus Systems. Ligger på New Quebec St, tre minuter norr om Oxford St nästan vid Marble Arch (tror tvärgatan du skall ta från Oxford St heter Old Quebec St).
Jag var där förra fradagen och då hade de ett par Amphion golvare uppställda med EAR509.

Annars är ju studiebesök på Abbey Rd alltid kul...

Användarvisningsbild
Audix

Inläggav Audix » 2003-10-28 13:55

Tottenham Court Road är som sagt fullt med små butiker. Mest "normal" hifi om man nu kan säga så... :) Bl.a. säljs HD600 för mycket små pengar har jag för mig.

Butiker i allmänhet hittar du bl.a. på http://hifi.dealers.co.uk/london.htm

Du som är duktig DIYare kanske vill hälsa på http://www.earthcurrents.com/london-live/meets.htm ? :wink:

Men det man framförallt skall passa på att göra i London är att se någon/några musikaler. Finns flera ställen där man kan köpa restbiljetter till kvällens tillställningar för billig peng.

Återgå till Generellt om hifi