Moderator: Redaktörer
Så enkelt var det inte.Harryup skrev:Kan inte låta bli att tänka på Piotr's massiva kritik mot testförfarandet som ledde till att han lämnade tekniska sektionen i protest.
Lika förvånande tycker jag det är att det tigs ihjäl.
mvh/Harryup
MagnusÖstberg skrev:Så enkelt var det inte.Harryup skrev:Kan inte låta bli att tänka på Piotr's massiva kritik mot testförfarandet som ledde till att han lämnade tekniska sektionen i protest.
Lika förvånande tycker jag det är att det tigs ihjäl.
mvh/Harryup
Morello skrev:Har Piotr framfört massiv kritik på forat?
Almen skrev:Han nämnde i en tråd i ett annat ämne i förbifarten att han var missnöjd med ett test, och att han avgick för att han inte tyckte att han fick gehör för sina synpunkter.
Att kalla det "massiv kritik mot testförfarandet" är överdrivet, och inte rättvist mot vare sig Piotr eller LTS, tycker jag.
perstromgren skrev:Av Rogers inlägg att döma verkar Piotr inte kritisera metoden, utan tillämpningen av den. Det tycker jag är en stor skillnad.
perstromgren skrev:Av Rogers inlägg att döma verkar Piotr inte kritisera metoden, utan tillämpningen av den. Det tycker jag är en stor skillnad.
RogerJoensson skrev:perstromgren skrev:Av Rogers inlägg att döma verkar Piotr inte kritisera metoden, utan tillämpningen av den. Det tycker jag är en stor skillnad.
OK. Dåligt ordval från min sida och samtidigt hårklyveri från din. I metoden bör ingå gränsparametrar för vilka avvikelser som tillåts. Avvikelserna borde inte tillåtas och definitivt inte döljas när det passar (om så skett).
RogerJoensson skrev:Nu hoppas jag på kommentarer ang utförandet, kritiken och de praktiska resultaten av testerna osv.
lennartj skrev:Piotr's kritik mot tillämpningen av F/E-metoden (trådsplit)
vore mer rättvisande, tycker jag.
Tolkar jag dig rätt att du tror att fler apparater skulle kunna ha klarat testet, men har missats?Piotr skrev:Min kritik gäller naturligtvis inte F/E test som sådana utan detta specifika test. Att det kunde bli (i min mening) så fel såg jag som ett tecken på problem med rutiner och styrning i föreningen vid stunden för testet. Tyvärr så räcker det med ett illa utfört test för att en man ska hamna i en position där man förhåller sig väldigt skeptisk till test som utförts tidigare och därmed till resultat och slutsatser utav dessa.
/Peter
Jag skulle säga att det är kritik mot ett test tillfälle. Vad jag vet har piotr bara medverkat vid ett test?Almen skrev:Jag fattar fortfarande inte titeln - "tillämpningen"? Finns det en säger en "tillämpning" av F/E-test, och vad i så fall är det?
Det är kritik av ett testförfarande, det i sig har ingenting med F/E-lyssning att göra.
Alexi skrev:Tolkar jag dig rätt att du tror att fler apparater skulle kunna ha klarat testet, men har missats?
Jag skulle säga att det är kritik mot ett test tillfälle.
Vad jag vet har piotr bara medverkat vid ett test?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster