Moderator: Redaktörer
bomellberg skrev:Men om man som jag kör HTPC, finns det verkligen kort/programvaror som klarar allt detta?
Ledsen för OT.
bomellberg skrev:Men om man som jag kör HTPC, finns det verkligen kort/programvaror som klarar allt detta?
Ledsen för OT.
torig skrev:petersteindl skrev:torig skrev:RogerJoensson skrev:ivor-isobarik skrev: ...Linnhandlarnas "Installationsanvisningar för handlare och argumentationsteknik Kursdokument 1:a" på 75 illustrativa sidor.
Detta låter ju riktigt äckligt. Finns det på riktigt?
Ja, huaa! Spring för livet!!
Annars kan du fråga Richard eller PS. De har säkert svar
/mvh
Vad är det som du tycker jag skall ha svar på? Sådana dokument är väl en självklarhet att de stora seriösa tillverkarna har. Jag ser inget konstigt i det. Det räknas in som undervisningsmaterial angående leverantörens policyfrågor, angående affärsidé, marknadsplan, marknadsstrategi, kommande produkter, produktfilosofi, företagsfilosofi, produktsortiment, produkter, servicehantering, säljkurs, kurs i uppförande, kurs i konsumenthantering, kurs i kunduppföljning, projektering osv. Pioneer har haft sådana kurser. Många av de stora företagen som är måna om sitt varumärke och har en strikt policy har kurser för distributörer och handlare. B&O har sådant. McIntosh har sådant. Det finns tjocka dokument på ungefär 100 sidor. Det förekommer även inom andra industriområden. Manifestet är även det en sorts undervisning, fast den är gentemot konsument och därmed faller många ämnen bort som man som leverantör behöver ha då andra företag skall representera ens varumärke.
MvH
Peter
Bra svar Peter!
Jag vet att du var en duktig och framgångsrik ägare till Ljudbutiken samt att du också kan/känner branschen mycket väl, så din information var värdefull i detta "off topic" inlägg.
/mvh
IngOehman skrev:henrikwiklund skrev:nä, varför ska man vilja skicka signalen genom förstärkaren.
Det kan finnas två skäl:
1. Att man vill lyssna på någon av de senaste HD-ljudformaten (Bluray)
och saknar spelare som ger dem ifrån sig.
2. Att man vill slippa justera delayen för ljudet manuellt, utan vill använda
möjligheten för projektorn att baklänges via HDMI-kabeln skicka delayinfo
till förtärkaren så den kan delaya prexis rätt.
Det kan tilläggas att delayproblemet framförallt märks om man skaffat en
projektor med avanverad bildbehandling, t ex en som räknar ut mellanbilder
för att bilden inte skall hacka med sina 24 bilder per sekund. En funktion
som man kanske vill använda ibland och ibland inte. Då blir delay väldigt
olika.
Dock är delayproblemet i förekommande fall större än så, för med många
äldre hemmabioförstärkare finns överhuvudtaget inte möjlighet att fördröja
ljudet så mycket som det fördröjs i de "långsammaste" projektorerna.
Långsam bildbehandling finner man för övrigt även i många platt-Tevisar.
Förresten så klarar ju de äldre hemmabioförstärkarna inte HD-formaten
heller.
Vh, iö
Almen skrev:bassman skrev:Det är 2.20 mellan diskanter * 3.00 från skallen till piP.
Hur många grader det blir är inte jag kapabel att räkna ut, någon kanske kan berätta?
google ger: arcsin(1,1/3)=21,5 grader
RogerGustavsson skrev:Den gamla HP45 går bara på väggadaptern... Det blir även 20.1363 i mitt CAD-program.
RogerGustavsson skrev:Jag räknade på ett "T" med måtten 220 resp. 300 cm. Då får man 2 x 20.1363 = 40.27 grader mellan lyssningsaxlarna.
RogerGustavsson skrev:Jag räknade på ett "T" med måtten 220 resp. 300 cm. Då får man 2 x 20.1363 = 40.27 grader mellan lyssningsaxlarna.
bassman skrev:3.00 från skallen till piP
Almen skrev:RogerGustavsson skrev:Jag räknade på ett "T" med måtten 220 resp. 300 cm. Då får man 2 x 20.1363 = 40.27 grader mellan lyssningsaxlarna.bassman skrev:3.00 från skallen till piP
bassman skrev:Trots sommarvärme förra veckan så fick jag lite gjort. "Ullkorvarna" är insvepta i lakansväv. Tyget är uppe det gav faktiskt en ombonad känsla och döljer aco-skivor som enligt mig inte är så mycket att se. Nu i veckan skall element kopplas in och el skall dras till utag i rummet plus mer belysning. Jo lite mdf-detaljer som skall lackas hade jag också tänkt få gjort.
Kommande lördag är det officiell invigning!
Så här ser det ut när man öppnar dörren i dag. Lite små-roddigt men det tar sig.
Man mår faktiskt ganska bra i den här positionen
nadifierad skrev:Extremt inspirerande rum! Och väldigt trivsamt dessutom.
Jag nästan känner pipröken.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster