subjektivisten skrev:Jag bryr mig inte om massa färgningar eller kompression av ljudet. Faktum kvarstår, när vi snackar hifi, så fixar inte en rörförstärkare det bättre än en transistor. Annars så kan ni ta fram någon som fixar F/E lyssning minst lika bra som Bryston. Tills dess så står jag för det.
Tillägg, nerven är I musiken, om man måste ha färgande prylar (alltså lämnar hifi) så har man fel någon annanstans i kedjan.
Om jag ska uttrycka mig provokativt så påminner du om reklamfilmen som gick på TV med en man som höll för öronen och skrek :
- Jag får välja egna nummer!!!!!
Du har funnit en förklaringsmekanism/förhållningssätt som enligt dig har en logisk botten via blindtester av enskilda ljud och visa musiksekvenser. LTS och Carlson Planets tester utger sig inte för att vara på något sätt absoluta och allomfattande om vad som är rätt, eller fel. De ger rekommendationer i enlighet med de resultat deras tester ger.
Om du för en gångs skull vågade släppa taget om den uppfattning om sakernas tillstånd du så envist klamrar dig fast vid och simma ut i vattnet av andra tankar för att enbart prova hur det är. Du klamrar dig desperat fast vid bryggkanten och skriker ut att endast här överlever man. Vi drunknar inte Subben, och du kan simma tillbaka till din uppfattning.
Du vet inte hur andras uppfattning om verkligheten ser ut, inte en aning har du, endast din egen. Att du då så tvärsäkert kan påstå hur andras uppfattning ser ut är på gränsen till genant och enbart provocerande. Om denna din trista attityd gentemot andra uppfattningar har bidragit till att personer som läser aldrig skulle lyssna på Ino för att du med samma osympatiska retorik framhåller Ino som Guds bidrag till mänskligheten är det djupt beklagligt.
Ditt agerande åstadkommer endast att du gör konstruktören och andra Inoägare, och ev blivande sådana en stor otjänst.
Jag vill vänligt men bestämt be dig om att i fortsättningen hålla käften om att andras uppfattningar är fel!
Det är just din uppfattning om detta förhållande som är fel.