Moderator: Redaktörer
Almen skrev:paa skrev:Att testa halvledarförstärkare som redan detekterats i F/E-test i transistorrigg är ju helt ointressant, så de är väl de få som undgått detektion i LTS tester som bör komma i fråga, och det är ju verkligen inte många. Har ni en komplett lista på vilka det är?
Japp: Bryston 14B SST
...
phon skrev:Alltså, Strmbg, den där ursprungliga artikeln, har ni läst den, det är väl ingen här som skulle få för sig att ta i dom där grejorna med tång ens ....![]()
Det verkar ju vara världens värsta skräp, både rörpryttlarna och transistorjoxet han skriver om. Att han ens orkade fundera på att skriva en artikel.
paa skrev:Almen skrev:paa skrev:Att testa halvledarförstärkare som redan detekterats i F/E-test i transistorrigg är ju helt ointressant, så de är väl de få som undgått detektion i LTS tester som bör komma i fråga, och det är ju verkligen inte många. Har ni en komplett lista på vilka det är?
...
Du har alltså inte läst testet av Sentec?
Objektivisten skrev:KarlXII skrev:Är det någon som har eller hört en Lavardin?
Är det något utöver det vanliga?
Jag har lyssnat på den minsta modellen i olika sammanhang (Lavardin IS) och jag tycker det låtit fantastiskt bra, annorlunda än "trad trisseförst" och mer eller mindre helt rätt. Men det är nog också en mkt "enkel konstruktion", förutom svarta lådan, ibland undrar jag om inte det är lite av hemligheten till subjektivt välljud. Skulle vara kul att höra Lavardin IT.
Almen skrev:paa skrev:Almen skrev:paa skrev:Att testa halvledarförstärkare som redan detekterats i F/E-test i transistorrigg är ju helt ointressant, så de är väl de få som undgått detektion i LTS tester som bör komma i fråga, och det är ju verkligen inte många. Har ni en komplett lista på vilka det är?
...
Nope. Var den så duktig?
Almen skrev:På ett sätt kan jag tycka att PA9 eller en föregivet svårdetekterad receiver i femtusenkronorsklassen vore intressantare som objekt än ett 14B SST för 80 000:-
Men viktigast är att alla inblandade är överens om upplägget.
paa skrev:Almen skrev:paa skrev:Almen skrev:paa skrev:Att testa halvledarförstärkare som redan detekterats i F/E-test i transistorrigg är ju helt ointressant, så de är väl de få som undgått detektion i LTS tester som bör komma i fråga, och det är ju verkligen inte många. Har ni en komplett lista på vilka det är?
...
Nope. Var den så duktig?
Japp.
Med nya svåra konstlasten krävde PA9 40 minuters uppvärmning, men sedan gick den odetekterad ur F/E-lyssningen.
lech skrev:DS
Nopp
Jag varken "värmer upp eller lyssnar/använder ny svår konstlast"![]()
Försöker hålla det så naturellt/miljövänligt det bara går/står.![]()
MVH
Lech
JTarnstrom skrev:paa skrev:Med nya svåra konstlasten krävde PA9 40 minuters uppvärmning, men sedan gick den odetekterad ur F/E-lyssningen.
Det är för jävligt, jag kan med andra ord inte uppgradera på slutstegssidan… Det var inte roligt att höra.
DS skrev:lech skrev:Välkommen DS
Ormen är fast ???![]()
MVH
Lech
Ombyggd?
Den fick man montera med en spännhake när jag hade den!?
lech skrev:Almen skrev:På ett sätt kan jag tycka att PA9 eller en föregivet svårdetekterad receiver i femtusenkronorsklassen vore intressantare som objekt än ett 14B SST för 80 000:-
Förstår inte riktigt din kommentar om Bryston14 B SST . Den kommer vara "lågbudget" i det här sammanhanget. Dock hyllad av många här.
Men som sagt viktigast är vi är överens och tydliga.![]()
MVH
Lech
paa skrev:lech skrev:Almen skrev:På ett sätt kan jag tycka att PA9 eller en föregivet svårdetekterad receiver i femtusenkronorsklassen vore intressantare som objekt än ett 14B SST för 80 000:-
Förstår inte riktigt din kommentar om Bryston14 B SST . Den kommer vara "lågbudget" i det här sammanhanget. Dock hyllad av många här.
Men som sagt viktigast är vi är överens och tydliga.![]()
MVH
Lech
Om man vill "bevisa" att LTS F/E-test inte kan indikera färgning av det "gråa" transistorljudet för att det redan sitter en transistorförstärkare i riggen, och man vill testa om det går att höra färgningen från en transistorförstärkare som LTS inte indikerat någon färgning ifrån, så måste man ju hålla sig till det fåtal som gått igenom utan anmärkning. Det är väl då just Sentec PA9, den nya moddade Bryston, den stora Roteln när den är ombyggd för lägre högpassavskärning och NAD 208, om man håller sig under högeffektområdet som kan komma i fråga. Sen var det väl någon gammal Supreme-förstärkare som också hör till den gruppen, men den är väl så otroligt ovanlig så det blir mindre intressant av den anledningen.
Det måste ju vara totalt ointressant att testa om det finns hörbar färgningt från ett transistorslutsteg i en F/E-rörrigg, om det redan befunnits ha hörbar färgning i den vanliga riggen!
KarlXII skrev:Objektivisten skrev:KarlXII skrev:Är det någon som har eller hört en Lavardin?
Är det något utöver det vanliga?
Jag har lyssnat på den minsta modellen i olika sammanhang (Lavardin IS) och jag tycker det låtit fantastiskt bra, annorlunda än "trad trisseförst" och mer eller mindre helt rätt. Men det är nog också en mkt "enkel konstruktion", förutom svarta lådan, ibland undrar jag om inte det är lite av hemligheten till subjektivt välljud. Skulle vara kul att höra Lavardin IT.
Lavardin AS på väg in.
Objektivisten skrev:@KarlXII
Nice! Någon subjektiv uppfattning att delge? Är det en modell A80 eller heter det verkligen AS? Vad kör du med för förförstärkare?
Användare som besöker denna kategori: Erahjar, Eri, Google [Bot], Imperial-Blomman och 16 gäster