Skillnad 10 vs 40 sek frekvenssvep

Hur funkar tekniken bakom bra hifi?

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Kitchenmaster

Inläggav Kitchenmaster » 2010-08-06 13:13

micke5721 skrev:...Tack till alla som varit delaktiga i att föröka komma på vad felen varit och ett speciellt tack riktat till dig Svante som gjort det möjligt för mig och många andra att utför mätningar i hemmet gratis!

VH Micke

+1! Fler människor som Svante och Ingvar skulle göra världen bättre. De gör mig glada! :-)

Skall bli intressant att se mätningen med LTS:arna ovanpå pi60, som du tänkte. Syns testsyncen i mätningarna nu?

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2010-08-06 14:11

micke5721 skrev:Nu fungerar allt klockrent :D !

Efter att jag lade in Windows 7 så var det inga problem att köra den senaste versionen av TombStone.

Kurvan är mikroskopiskt förskjuten om jag jämför 5 sekunders svep mot 200 sekunders svep mellan 20 - 200 Hz. Ingen förskjutning alls om jag jämför svep på 18, 40 och 200.

Äntligen kan jag starta min tester på allvar :D . Tack till alla som varit delaktiga i att föröka komma på vad felen varit och ett speciellt tack riktat till dig Svante som gjort det möjligt för mig och många andra att utför mätningar i hemmet gratis!

VH Micke

Hm, det verkar som om Windows 7 är överlägsen de tidigare Windows. Jag har hört från flera håll att den uppför sig stabilare med flertalet program och anslutna apparater. Man kanske skulle byta upp sig?

Det är bra att det funkar.

MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2010-08-06 21:59

Jo, Win7 är bra, men vissa saker funkar inte längre i 64-bitsversionen. Min läspenna som jag har när jag betalar räkningar tex. Det var nån plugin som inte fanns till 64-bits Explorer också, men det finns ju en 32-bits explorer som går att köra.
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
lennartj

Tappar synk efter lång stund med många mätningar

Inläggav lennartj » 2010-09-23 00:39

När jag kör kompatibilitetstesten på Tombstone under 64-bit W7 föreslår den Windows XP (Service Pack 2), så jag har valt det och då fungerar det hela utan problem för mig under minst 20 mätningar.
Håller jag på länge brukar jag förr eller senare råka ut för att Tombstone tappar synkningen, men det räcker att starta om programmet.

Det kanske beror på att jag sällan ids boota om datorn och bara ha tombstone igång, så det kanske är någon alert om nyinkommet mail eller liknande som ställer till det?
[size=50]Lyra Delos-Jelco SA-750D-Systemdek IIS, Oppo BDP-95, Mytek Stereo 192 DSD DAC, McIntosh C2300, ino cr80s+infra,Ezon PowerAmp,2x McIntosh MC75,Yamaha A-320, 4xOB52, 2xOA52.2,(2xB&W DM4),OD11[/size]

Användarvisningsbild
DVD-ai

Re: Tappar synk efter lång stund med många mätningar

Inläggav DVD-ai » 2010-09-23 08:47

lennartj skrev:När jag kör kompatibilitetstesten på Tombstone under 64-bit W7 föreslår den Windows XP (Service Pack 2), så jag har valt det och då fungerar det hela utan problem för mig under minst 20 mätningar.
Håller jag på länge brukar jag förr eller senare råka ut för att Tombstone tappar synkningen, men det räcker att starta om programmet.

Det kanske beror på att jag sällan ids boota om datorn och bara ha tombstone igång, så det kanske är någon alert om nyinkommet mail eller liknande som ställer till det?

exakt samma för mig ;)

ca 20 mätnignar sedan omstart av programmet ;)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

Föregående

Återgå till Teknikforum