Moderator: Redaktörer
Mr_Ekan skrev:Vit lasyr kommer nog att hålla sig. Själv har jag två påsar Herdins hemma med ljus resp mörk valnöt för betsning av furu. Kanske kunde vara ngt. paa har ju dessutom visat finfina bilder på mahognybetsad björk. Bör ju även funka på furu tycker man. Håller f ö med om att lackad/oljad furu ser ut som skit efter några år.
Mr_Ekan skrev:Vit lasyr kommer nog att hålla sig. Själv har jag två påsar Herdins hemma med ljus resp mörk valnöt för betsning av furu.
Magnuz skrev:Är det bara jag som tycker att furu är fult från början men sedan mörknar och blir vackert?
Magnuz skrev:Är det bara jag som tycker att furu är fult från början men sedan mörknar och blir vackert?
Kaffekoppen skrev:billigt...
lut+olja är okej val.
Skall det målas skall det kvistlackas!!!
OlA-68 skrev:skall man ha ett träslag som verkligen gulnar skall man ju välja björk
ollebolle skrev:Jag kanske skulle göra så att jag köper den lasyren på IKEA som heter klar, provar och så får vi se! För 39kr är det värt att testa
En annan fråga: Vilket är faneret? Länk
Det var den finaste piP jag sett tror jagJag vet tyvärr inte vems det är, så jag kan inte fråga ägaren...
Kan det vara körsbär?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 32 gäster