//jonas
Moderator: Redaktörer
rhenrics skrev:IngOehman skrev:Njae... Du har nog inte riktigt snappat principen. Läs igen.
Konstaterad närvaro av distorsion kan man dra slutsatser av, om man korrelerar den till känd närvaro av hörbarhetsgränser. Det motsatta gäller inte.
Vh, iö
PS. Jag vill påminna att det var du som argumenterade nämnd TacT-apparats suveränitet med stöd av mätningar på deras hemsida. Inte någon annan. Igen - i strid med första principen.
Suck...läs själv! "Om det enligt denna så hyllade princip inte ens går att bevisa frånvaron av dist på de specifika nivåer man mäter på, för ett specifikt steg."
rhenrics skrev:Går det eller går det inte? Om det inte går så kan mycket väl de steg som antas vara distorsionfria ha distorsion ändå. Eller hur?
rhenrics skrev:]Jag vill påminna, ännu en gång, om att jag argumenterade för dess välljud utifrån lyssningsintryck och inget annat.
rhenrics skrev:Eftersom det dock i ett inlägg påstods att digitalsteg generellt distar
rhenrics skrev:...så tog jag mig friheten att publicera delar av Tacts egna reklamblad. Exakt vad i denna förklaring är det du inte förstår, eftersom jag redan förklarat detta i en annan tråd?
rhenrics skrev:Det är lugnt. Jag går självmant. Att hålla på och tjafsa med er ger mig ingenting. Känns inte direkt som att du agerar ojävigt i din roll som moderator, men det kan du ju få reflektera över själv.
Naqref skrev:Ur mitt perspektiv kan jag bara säga: sluta gnäll som en fjollig 08'a och visa lite ryggrad och kanske lite respekt för andra när du diskuterar här så kanske du får och förtjänar lite respekt.
/ae
Morello skrev:Naqref skrev:Ur mitt perspektiv kan jag bara säga: sluta gnäll som en fjollig 08'a och visa lite ryggrad och kanske lite respekt för andra när du diskuterar här så kanske du får och förtjänar lite respekt.
/ae
Det där luktar lite fördomsfullt.
Naqref skrev:...sluta gnäll som en fjollig 08'a
Sanoj,
det vore intressant och höra vilka subjektiva skillnader du hörde mellan Grendel och andra steg när du valde Grendel.
Jämförde du med tex Krell och ML?
IngOehman skrev: Det undslapp honom också en kommentar om att detta var "medicinsk mycket intressant", för bland däggdjur känr man till denna brist på chockreaktion som något normalt bara hos råttor! Hmmm...
Morello skrev:Dessa nyanser gav sig tillkänna trots den livliga efterklangen?
IngOehman skrev:AIK? Det är någon sorts idrott va?
IngOehman skrev:AIK? Det är någon sorts idrott va?
Naqref skrev:IngOehman skrev:AIK? Det är någon sorts idrott va?
Jepp! Dock inget för riktiga Stockholmare.
Naqref skrev:Hmm 160 i blodvärde... Så högt brukar bara elitidrottare ha (och jag) eller om man har vätskebrist. 92 har jag haft som lägst. Då var det lite intressant att resa sig upp efter att ha legat ner. Men nu blev det lite mer OT![]()
Naqref skrev:Kan ju säga att jag var inte så allvarlig med uttrycket 08'or. Ni är ju den största minoriteten och kan ju inte anses vara en 'riktig' minoritet så det är ju inte lika fult som att säga 'fjollig Åhusbo' som ju kan tänkas vara en riktig minoitet (och därmed kunna ta illa vid sig...) .
Sanoj skrev:Dessa nyanser gav sig tillkänna trots den livliga efterklangen?
Måste ha missat när du var här och lyssnade..![]()
Var det Malin som släppte in dig![]()
// Jonas
IngOehman skrev: Två veckor senare när jag lämnade sjukhuset hade jag över 150, och jag hade inte ätit en järntablett (med många blodiga biffar och hyggligt många flaskor rött... Karolinska är ett prima sjukhus)
Vh, iö
Användare som besöker denna kategori: Ogjort och 4 gäster