Moderator: Redaktörer
crion skrev:Att pröva att sätta i samma CD skiva du lyssnade på Spotify är bomull för öronen.
crion skrev:Att inte använda high-bitrate på spotify gör mig lyssningstrött fort!
Att pröva att sätta i samma CD skiva du lyssnade på Spotify är bomull för öronen.
mx skrev:crion skrev:Att inte använda high-bitrate på spotify gör mig lyssningstrött fort!
Att pröva att sätta i samma CD skiva du lyssnade på Spotify är bomull för öronen.
Att det går att höra skillnad på en korrekt konstruerad CD-spelare och Spotify
Premium via en korrekt konstruerad DAC är fullt möjligt, men det har inte med
kvalitet att göra utan på grund av att många låtar hos Spotify är väldigt
komprimerade eller endast finns tillgänglig med low bitrate.
Att ställa in bitrate på Spotify innebär inte att musiken spelas upp med denna
bitrate. Det innebär att det är taket.
En dynamisk inspelning med hög bitrate via Spotify går knappast att skilja från
samma sorts låt via en CD-spelare.
mx skrev:Vi som använder stiliga produkter från Apple har inte detta problem.
Ragnwald skrev:Det undrar jag också, har tom påtalat det för dem.
Jag har funderat på hur i hela friden de lyckats med att få in allt på sin server på så relativt kort tid.
mx skrev:Vi som använder stiliga produkter från Apple har inte detta problem.
crion skrev:Utan exklusiv låsning av ljudkortsoutput lär du inte ha bit-perfect i Spotify vare sig på mac eller pc.
nolimitsoya skrev:crion skrev:Utan exklusiv låsning av ljudkortsoutput lär du inte ha bit-perfect i Spotify vare sig på mac eller pc.
Jodå, visst kan man det. Man får bara sampla om alla andra ljud till Spotifys samplingsfrekvens istället för tvärt om.
mx skrev:Core Audio som används i Mac OS X verkar fungera på ett annat sätt än hur
ljudet hanteras i Windows i så fall."...definitely capable of bit perfect output as long as the Core Audio setting matches the source material."
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster