Moderator: Redaktörer
rolfzetterberg skrev:Eskilstunabasen.Made by Albeka,Eskilstuna.
Tror att de en gång i tiden tillverkade högtalare under namnet Voxtone.
Helt säker är jag inte,men det kan ju inte ha funnits så många högtalartillverkare i Eskilstuna.
zapanasta skrev:rolfzetterberg skrev:Eskilstunabasen.Made by Albeka,Eskilstuna.
Helt säker är jag inte,men det kan ju inte ha funnits så många högtalartillverkare i Eskilstuna.
Tack för svaret, ska kolla i morrn om dom är hela så jag kan kanta om dom (nyfiken på hur dessa lådor låter)

zvenamp skrev:zapanasta skrev:rolfzetterberg skrev:Eskilstunabasen.Made by Albeka,Eskilstuna.
Tack för svaret, ska kolla i morrn om dom är hela så jag kan kanta om dom (nyfiken på hur dessa lådor låter)
rätta kanter går att beställa här http://www.speakerworks.com/speaker_rep ... =15&page=2
8,5" det landar tullfritt i sverige på ca 240:-för två st kanter med lim o frakt

Jag tror att du helt enkelt har haft tur.
carpelux skrev:Köp en trisslott
WD-40 innehåller inte silikon eller andra tillsatser som kan dra till sig damm och smuts

oxide clean ger en tunn smörjande film...men angriper ej kolbanan.....
om man har en nyare pott med plastbana men kolfilmbana på så kommer denna att lösas up av wd40.....
zapanasta skrev:oxide clean ger en tunn smörjande film...men angriper ej kolbanan.....
om man har en nyare pott med plastbana men kolfilmbana på så kommer denna att lösas up av wd40.....
Då är det märkligt att grejerna funkar klockrent som vi fiksat till med wd-40 (fast det i vissa fall gått 4-5 år,har du nån förklaring till det zvenamp?)
Ps, inte meningen att va oförsämd på nåt sätt men jag hoppas du förstår mig ochså, har ju tyckt detta medel varit dunder och ännu är det ingen maskin som skrapar eller pajat i kontrollerna på annat sätt fast det i vissa fall gått rätt många år sen jag åtgärdade dom. Så man blir ju så klart lite brydd när nån skriver att det rätt omgående blir totalhaveri

zapanasta skrev:oxide clean ger en tunn smörjande film...men angriper ej kolbanan.....
Då är det märkligt att grejerna funkar klockrent som vi fiksat till med wd-40 (fast det i vissa fall gått 4-5 år,har du nån förklaring till det zvenamp?)
Ps, inte meningen att va oförsämd på nåt sätt men jag hoppas du förstår mig ochså, har ju tyckt detta medel varit dunder och ännu är det ingen maskin som skrapar eller pajat i kontrollerna på annat sätt fast det i vissa fall gått rätt många år sen jag åtgärdade dom. Så man blir ju så klart lite brydd när nån skriver att det rätt omgående blir totalhaveri

zvenamp skrev:zapanasta skrev:oxide clean ger en tunn smörjande film...men angriper ej kolbanan.....
att det kan´fungere för dig är väl pga det inte sitter nyare kolfilmplastbanepottari dina stärkare.....
men WD 40 är inte att rekomendera till ändamålet som du använder det till...
prova CRC OXIDE CLEAN..... du kommer inte att ångra dig...
Läst mkt på nätet nu om wd-40, en del skriver att det funkar jättebra och en del säger tvärtom. Som med det mesta annat alltsåWD-40, teknisk fakta
WD-40s förmåga är baserad på en enkel egenskap. Den har extremt låg ytspänning och är ”våtare än vatten”. Den flyter ut till en tunn hinna på alla ytor, även våta, och tränger in under fukt, smuts, fett och olja. De aktiva ämnena ger en skyddande, fukttät hinna som inte är elektriskt ledande. WD-40 innehåller varken silikon eller andra tillsatser som kan dra till sig smuts eller damm. Den ersätter vanliga lätta smörjmedel, penetrerande oljor, rostskydd och fuktborttagningssmedel.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster