Väldigt smidigt interface faktiskt.
Fixade ett LT filter och tog bort min groteska peak vid 35 Hz i ett naffs.
Före och efter.

Moderator: Redaktörer
Ankan_75 skrev:Vadå..går det att ha olika branthet på flankerna alltså??fonzeka skrev:Det går att dela precis som man vill
Allt från Butterworth 6-48dB/oktav och Linkwitz-Riley 12-48dB/oktav.
Läste nånstans att det kanske skulle komma nångång framöver??
Ankan_75 skrev:Så jävla bra!!!!
Nån skrev att det var typ kass under 20hz... är det också gammal nojja??
DVD-ai skrev:Dena lilla pryl blir bara mer och mer intressant !
har kikat in i tråden med mellanrum och följer utvecklingen och är imponerad !![]()
någon som har hunnit testa ytterligare för hur den beter sig i praktiken och hur den (inte...?!) låter ?
Det är av stort intresse nämligen
Kraniet skrev:hur stort problem det är beror nog lite på. värst är det väl om man ska se på film och villa ha ljudet synkat. men har man en modern hemmabioreciever går det ju att kompensera.
Det är väl bara ett problem om man inte delar allt i DSPn? Om man använder den till exempelvis delning mellan huvudhögtalare och basar (den användning som även cr80 är avsedd för) så borde det inte vara något problem, då blir ju alla delar lika mycket fördröjda.Kraniet skrev:den stora skillnaden mellan minidsp och cr80 är väl att cr80 är analog och därmed inte inför någon fördröjning i signalvägen. nu vet jag inte hur mycket fördröjning minidsp adderar men ett antal millisekunder är det väl.
hur stort problem det är beror nog lite på. värst är det väl om man ska se på film och villa ha ljudet synkat. men har man en modern hemmabioreciever går det ju att kompensera.
Rundberg skrev:Det är väl bara ett problem om man inte delar allt i DSPn? Om man använder den till exempelvis delning mellan huvudhögtalare och basar (den användning som även cr80 är avsedd för) så borde det inte vara något problem, då blir ju alla delar lika mycket fördröjda.Kraniet skrev:den stora skillnaden mellan minidsp och cr80 är väl att cr80 är analog och därmed inte inför någon fördröjning i signalvägen. nu vet jag inte hur mycket fördröjning minidsp adderar men ett antal millisekunder är det väl.
hur stort problem det är beror nog lite på. värst är det väl om man ska se på film och villa ha ljudet synkat. men har man en modern hemmabioreciever går det ju att kompensera.
Glebster skrev:Rundberg skrev:Det är väl bara ett problem om man inte delar allt i DSPn? Om man använder den till exempelvis delning mellan huvudhögtalare och basar (den användning som även cr80 är avsedd för) så borde det inte vara något problem, då blir ju alla delar lika mycket fördröjda.Kraniet skrev:den stora skillnaden mellan minidsp och cr80 är väl att cr80 är analog och därmed inte inför någon fördröjning i signalvägen. nu vet jag inte hur mycket fördröjning minidsp adderar men ett antal millisekunder är det väl.
Så tolkar jag det också men man får ju oavsett en fördröjning gentemot allt annat som också är kopplat direkt till receivern såsom bakkanaler eller videomaterial (som borde ge lipsynk problem utan reglering i receivern).
kodapa skrev:Jag har inte ens tänkt på detta. Jag har inte kopplat in min center än så jag vet inte hur stort problemet är. Vad jag kan säga är att jag inte stört mig på att ljudet skulle hamna efter bilden.
Rundberg skrev:distansskillnad på ca. 85 cm
Rundberg skrev:Däremot måste du nog ta med fördröjningen i beräkningarna när du ställer in avståndskomenseringen för hela systemet.
Glebster skrev:Någon som är intresserad av ett gruppköp? Man kanske kan få ner kostnaden för frakt några kronor. Gyllene tillfälle att lägga fingrarna på årets HiFi-julklapp (självklart till sig själv) nu när julen är i faggorna...
pgmj skrev:Om jag förstår rätt så blir rabatten en gratis plugin = 10USD = 70kr, vilket lär vara mindre än fraktkostnaden per paket för dig att skicka vidare till de som beställt.
Ja, och så att vi får en fraktkostnad på 70/5 = 14USD = 100kr var, i stället för 245kr (35USD ordinarie frakt). Så total besparing 145+70=215kr. Minus frakt inom Sverige, som torde ligga på 89kr per paket. Ca 125kr sparar man, eventuellt lite mer om man slipper tull/moms på frakten också.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 232 gäster