Fjonkalicious skrev:
Såhär?
Du har manualen till en mkII i din mail,inställningarna är nog rätt lika.
Mvh
Filip
Precis, tackar
Det verkar ha förekommit lite olika varianter.
Moderator: Redaktörer
Fjonkalicious skrev:
Såhär?
Du har manualen till en mkII i din mail,inställningarna är nog rätt lika.
Mvh
Filip

Fjonkalicious skrev:Den som är på min bifogade bild är en AT-95 vad jag kan se.
2-ch skrev:Fjonkalicious skrev:Den som är på min bifogade bild är en AT-95 vad jag kan se.
Tonarmen ser precis ut som på din bild, [s]förutom att min motvikt är svart[/s]. Jag blir mer och mer förvirrad.
De bifogade skruvarna är för grova för att passa i gängan som sitter i den del man lyfter upp pickupen med. Vad nu den bygeln kallas![]()
*edit
Lingome skrev:Den har vridit sej i bajonettfästet.
2-ch skrev:Lingome skrev:Den har vridit sej i bajonettfästet.
Aha, jag som trodde att styrpinnen på fästet gjorde en sån vridning omöjlig.
Ska kolla upp det ikväll.
Ska tonarmen vara vågrät?
På den förra pickupen satt det plastdistanser för att (som jag antar) justera vinkeln i höjdled.
2-ch skrev:Nya skruvar införskaffades i helgen och skivspelaren är igång![]()
Det var den bra nyheten.
Den mindre bra är att pickupen lutar synligt, som om hela armen var vriden![]()
Vad kan orsaken till det vara?
2-ch skrev:Lingome skrev:Den har vridit sej i bajonettfästet.
Aha, jag som trodde att styrpinnen på fästet gjorde en sån vridning omöjlig.
Ska kolla upp det ikväll.
benghan skrev:Ja, tonarmen ska vara vågrät. Ta bort plastdistanserna och sänk armen vid fästet istället.
Skapara skrev:Vart hittade du skruvarna? Claes Olsson hade inga när jag titta där inte heller Coop eller Bauhaus.
Ni andra vart köper ni skruvar?
2-ch skrev:Jag köpte mina på Woody, prova den lokala järnaffärn. Nu hölldom visserligen på att bygga om så jag hittade inga M3 i mässing.
RogerGustavsson skrev:Vill man verkligen höja den rörliga massan med mässingsskruvar vid pickupen? <snip>....
benghan skrev:Det går att vrida huvudet längst ut men det sitter ganska trögt.
2-ch skrev:Tack för tipsen så här långt, keep em comming. Det kommer lösa sig.
Lingome: Insatsen som styrpinnen löper i gick inte att vrida tyvärr.benghan skrev:Det går att vrida huvudet längst ut men det sitter ganska trögt.
Ok, den har jag inte provat att vrida på ännu. Ska kika på den möjligheten till kvällen.
benghan skrev:2-ch skrev:Tack för tipsen så här långt, keep em comming. Det kommer lösa sig.
Lingome: Insatsen som styrpinnen löper i gick inte att vrida tyvärr.benghan skrev:Det går att vrida huvudet längst ut men det sitter ganska trögt.
Ok, den har jag inte provat att vrida på ännu. Ska kika på den möjligheten till kvällen.
Ta det försiktigt bara så du inte förstör armen. Det har jag lyckats med, dock krävs ganska mycket våld.
2-ch skrev:benghan skrev:2-ch skrev:Tack för tipsen så här långt, keep em comming. Det kommer lösa sig.
Ta det försiktigt bara så du inte förstör armen. Det har jag lyckats med, dock krävs ganska mycket våld.
JAAA!! där satt den.
Nu är den rak och fin igen![]()
![]()
![]()
Tack för hjälpen.
benghan skrev:Härligt!
Har du hunnit lyssna något än eller är det fler justeringar kvar att göra?
Laila skrev:Blir säkert jättebra, glöm bara inte att vara sketanoga
(tjatar!) med injusteringen inkl.skating o 2.0g. nåltryck.
2-ch skrev:Måste kollla upp att skivspelaren står i våg också slog det mig just
2-ch skrev:Antiscating ska ju moverka en dragning in mot skivans centrum. Med tonarmen höjd från skivan så beger den sig in mot centrum av sig själv om jag inte har antiscatingen i sitt yttersta läge.
Det ger mig inte mycket till justeringsmån. Ska det vara så?
Måste kollla upp att skivspelaren står i våg också slog det mig just
Skapara skrev:2-ch skrev:Nya skruvar införskaffades i helgen och skivspelaren är igång![]()
Det var den bra nyheten.
Den mindre bra är att pickupen lutar synligt, som om hela armen var vriden![]()
Vad kan orsaken till det vara?
Vart hittade du skruvarna? Claes Olsson hade inga när jag titta där inte heller Coop eller Bauhaus.
Ni andra vart köper ni skruvar?
Laila skrev:Närå, visst tusan har du ett problem. . hoppas bara att
det löser sig. Berätta gärna hur . . .
Micke23 skrev:Tips: http://www.sifvert-skruv.se/butik.htm
Ragnwald skrev:Remmen får verkligen inte vara för kort, då blir det helknas och kladdig ska den inte vara heller. En del gamla remmar kan bli kladdiga och lämna av gummirester på drivhjulen, inte bra.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster