Vist låter det "lite väl" och kan jag hålla med om... men jag tycker trots det att Signatur varianten av piP/iP är överlägsen "icke-signatur", (beror ju på vad man lägger för tyngd vid ordet också!).
Jag ser det mer som att signaturen faktiskt är bättre och enligt mig har en egenskap som hos är "klart bättre" (kan man ju även diskutera: "vad är klart bättre"...) än hos piP/iP och är direkt avgörande för min egen del.
Alltså, för mig är den överlägsen, sedan är det upp till någon annan att avgöra om dom ens bryr sig om skillnaden, men jag gör det och påstår alltså att jag upplever den. allt beror ju på vad man värdesätter och lyssnar efter...
Jag tycker att pi60 är "överlägsen" piPs tack vare att piPs inte på långa vägar är nog ljudtrycksmässigt. Så där är pi60 överlägsan piPs. men i fråga om ljudkvalitet så är dom det inte, där är dom bara mycket, mycket bättre och det på grund av att piPs börjar att låta riktigt tråkigt när man krämar på lite. vilket dom större systemen inte gör... på "låga nivåer" så är det ganska jämt skägg
Förhållandet mellan piP och piPs tycker jag inte rör förmåga att spela starkt eller djupt så dom där 1dB hit och dit i databladet är helt ointressant. Det jag talar om är upplevd sammanhållning av ljudbilden så släpp allt annat e ni snälla. Mycket möjligt att jag har haft en helt felaktig upplevelse under ca 3 månader då jag hade båda paren hemma hos mig och att det var välldigt mycket inbillning inblandat. Men jag kan inte utesluta/ bort se från att jag faktiskt upplevse skillnaden som sådan då, och i den setuppen så värdesatte jag denna uppdagade skillnad välldigt starkt och gjorde att jag klart föredrar Signatur'erna.
Men, åter igen, har inte sagt at detta är någon absolut sanning för ngon att ta efter utan upp till var och en att försöka bilda sig egna erfarenheter och referencer att utgå från.
Sorry för OT gudmundsson...!