Moderator: Redaktörer
Oresound skrev:Kvantmekanik är magi än så länge.
steveo1234 skrev:Klart det finns! Den magiska röken sitter inuti apparaterna och släpper man ut den så fungerar inte prylen längre.
Lixom, duh?
paa skrev:Finns det magi i hifiapparater?
paa skrev:Jag menar inte bara att det låter magiskt bra, utan med magi menar jag något som tillverkaren på något sätt lagt till som ingen kan förstå, mäta eller kopiera, men som gör att det låter bättre än alla andra snarlika apparater.
paa skrev:Jag menar inte bara att det låter magiskt bra, utan med magi menar jag något som tillverkaren på något sätt lagt till som ingen kan förstå, mäta eller kopiera, men som gör att det låter bättre än alla andra snarlika apparater.
phon skrev:paa skrev:Jag menar inte bara att det låter magiskt bra, utan med magi menar jag något som tillverkaren på något sätt lagt till som ingen kan förstå, mäta eller kopiera, men som gör att det låter bättre än alla andra snarlika apparater.
Absolut.
Det finns ingen övre gräns för hur bra en apparat kan låta.
Man kan inte tvinna högerspunnen och vänsterspunnen kabel med varandra, då kommer diskantvektorerna att korsa varandra i skärningespunkterna och kvantdistorsion uppstår, något som är mycket svårlyssnat.
.
phon skrev:Den fabrikanten har alltid varit före sin tid.
Det ligger piezoelektriska silvergivare i teflonhölje under mattan, och stampandet ger en översamplad 240 volt nätspänning som driver själva apparaterna.
Det handlar helt enkelt om miljövård och att spara energi till jordens barn.
.
celef skrev:kanske inte ren magi, men det finns tillverkare vars produkter är magiskt bra, detta beror nog mest på god kunskap och lyhördhet vid framtagningen
torig skrev:30Hzbone skrev:fast,
det finns väl en elektroniktillverkare som mer än alla andra
får folk att "stampa takten", det är väl magiskt.
Attans, det var därför jag var tvungen att rösta "JA"![]()
/mvh
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster