Moderator: Redaktörer
eriken skrev:Det här blir väll en granntråd till "Vilken högtalare är du mest nyfiken att få lyssna till?" där vi kan diskutera om det finns någon källa eller förstärkare vi är nyfikna på.
Själv skulle jag vilja lyssna till The Dream eller en annan erkänt bra rörförstärkare typ La Mayro då jag faktiskt aldrig ens lyssnat till rörförstärkare vilket känns lite trist, skulle vara kul och intressant att få testa olika skapelser till mina pi60 som sägs vara lättdrivna och att de kan drivas utan problem av en bra rörförstärkare.
eriken skrev:Själv skulle jag vilja lyssna till The Dream eller en annan erkänt bra rörförstärkare typ La Mayro då jag faktiskt aldrig ens lyssnat till rörförstärkare vilket känns lite trist,
Richard skrev:Jag har hört en hel del olika rörförstärkare, bla några förstärkare från audio research som anses vara väldigt bra. Jag har aldrig blivit imponerad eftersom alla de rörförstärkare-modeller jag lyssnat till färgar ljudet en smula åt det mjuka, litet svampiga hållet. Alla inspelningar får därför en slägg av "lika dant".
eriken skrev:Richard skrev:Jag har hört en hel del olika rörförstärkare, bla några förstärkare från audio research som anses vara väldigt bra. Jag har aldrig blivit imponerad eftersom alla de rörförstärkare-modeller jag lyssnat till färgar ljudet en smula åt det mjuka, litet svampiga hållet. Alla inspelningar får därför en slägg av "lika dant".
Ja, det är nog mycket möjligt att jag kommer att uppleva samma sak med många rörförstärkare men det skulle vara väldigt kul att få testa.
Att testa bra transistorsteg (RS2000 och liknande) känns inte alls lika intressant då jag förväntar mig att de låter likt mina egna förutom då att de kanske har lite bättre koll i ljudbilden och att de kan vräka på med mycket mera effekt förståss.
prolinn skrev:Jag tar mig frheten att föreslå en signalkälla som jag tycker flera av er skulle unna er att kolla in. Den nya Akurate DS (Linn såklart). Den är nära Klimax DS i prestanda, men till en tredjedel av priset. Visst, fortfarande inte småpengar, men enligt min åsikt grymt prisvärd. En öronöppnare för även den mest förhärdade "högtalare är hela grejen" skulle jag gissa.
mx skrev:prolinn skrev:Jag tar mig frheten att föreslå en signalkälla som jag tycker flera av er skulle unna er att kolla in. Den nya Akurate DS (Linn såklart). Den är nära Klimax DS i prestanda, men till en tredjedel av priset. Visst, fortfarande inte småpengar, men enligt min åsikt grymt prisvärd. En öronöppnare för även den mest förhärdade "högtalare är hela grejen" skulle jag gissa.
Jag lyssnade faktiskt på den i fredags.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster