i skrev:Jag har upptäckt att om man inte kopplar in kablarna blir ljudnivån signifikant lägre!![]()
Inte alltid.
Toslink fungerar även om de inte är inkopplade (så länge man håller kontakten max 1 cm från ingången
Moderator: Redaktörer
i skrev:Jag har upptäckt att om man inte kopplar in kablarna blir ljudnivån signifikant lägre!![]()
Supernollan skrev:i skrev:Jag har upptäckt att om man inte kopplar in kablarna blir ljudnivån signifikant lägre!![]()
Inte alltid.
Toslink fungerar även om de inte är inkopplade (så länge man håller kontakten max 1 cm från ingången)
nadifierad skrev:Hur påverkas signal brusförhållandet,av att bara koppla in kablarna i ena änden?
Och hur långa bör kablarna vara?
Och så en liten allvarlig fråga, som kanske kan uppfattas som ett skämt av klokhuvudena...
![]()
Varför används inte coaxiala kablar till högtalarkablar?
Är det för att det hade blivit kopparstång av mittledaren, för att få rimlig tvärsnittsarea på den?
Eller det finns kanske inga fördelar med det hursomhelst?
Sorry för detta grava avsteg från topic
i skrev:Men låter det inte då som om ljudet kom långtbortifrån ? Jämför med när du håller högtalarkabeln en cm från terminalerna.
i skrev:IngOehman skrev:Lär dig räkna ditt jävla amatörpucko!
10072 watt mer blir det ju (vilket ger nära
10073 W).
Vh, iö
Nu har du som vanligt glömt decimalkommat. Med det inräknat (jag värderar decimalkommat enligt gängse norm, ca 1/7) så blir det precis 10073 watt.![]()
Nu belastar jag inte dig för den något fatala felräkningen, i din ålder är det mer än tillräckligt att minnas enheten watt.![]()
IngOehman skrev:i skrev:IngOehman skrev:Lär dig räkna ditt jävla amatörpucko!
10072 watt mer blir det ju (vilket ger nära
10073 W).
Vh, iö
Nu har du som vanligt glömt decimalkommat. Med det inräknat (jag värderar decimalkommat enligt gängse norm, ca 1/7) så blir det precis 10073 watt.![]()
Nu belastar jag inte dig för den något fatala felräkningen, i din ålder är det mer än tillräckligt att minnas enheten watt.![]()
whatt?
Vh, iö
Användare som besöker denna kategori: jannew och 19 gäster