Moderator: Redaktörer
Ett med åldern bristande intresse för status gjorde att jag sålde...
labrat skrev:Men du kanske också är fast i statusfällan, som vi pratar om att komma ur. För de flesta är det väl en rätt tuff väg att vandra (man måste både svälja stoltheten och gå emot grupptrycket).![]()
(Har ej hört Yamaha-paketet Hotspur spånar om, så vill inte uttala mig om dess kvalitéer)
Hotspur skrev:Ett med åldern bristande intresse för status gjorde att jag sålde...
Lite sådär känner jag oxå! Verkar förresten vara en vanlig hifi-väg att vandra, från Linn till LTS?
Att förstå LTS så bra att man inser poängerna med
föreningen betyder att man är hälsosamt klar i huvudet!
Hotspur skrev:Att förstå LTS så bra att man inser poängerna med
föreningen betyder att man är hälsosamt klar i huvudet!
Jovisst! Och att reta sig på den attityd vissa LTS-toppar uppvisar,
på detta forum, kan säkert oxå klassas som en hälsosam reflex?
Nej, det visar bara att man är offer för sina förutfattade meningar.
PekkaJohansson skrev:Jag vill bestämt minnas att det var Madicken och Pilutta-visan - ett av mina favoritspår på "Astrid Lindgrens Bästa"...Med alltid lika glada hälsningar Pekka
Nåväl, vi får väl se hur det går med detta projekt. Dock vore det intressant att ta del av era allmänna funderingar kring en rockad som denna: Är enhetlig design, lockande Internet-priser och en lagom återgivningsnivå (det är trots allt ganska välljudande prylar) en tämligen normal utveckling som fler f.d. high end-suktare lär anamma och är det i så fall ett tecken på erfaren insikt, ålder eller bristande intresse? Kort sagt: Sunt eller dumt?
Hotspur skrev:Nej, det visar bara att man är offer för sina förutfattade meningar.
Jag har aldrig haft några förutfattade meningar om LTS.
Hotspur skrev:Första gången jag kom i kontakt med dem var på Arken -98, då ett gäng LTS:are i filttofflor och med gröna drinkar i handen ville digga till Pippi Långstrump(!) på vår Advantage/QRS-anläggning, vilken jag demonstrerade på mässan den gången.
Hotspur skrev:Då tyckte jag, ärligt talat, att LTS-medlemmarna gav ett högst märkligt intryck. Detta var iofs sent på kvällen när inga vanliga besökare fanns kvar och somliga var kanske lite berusade, inte minst jag själv...
Hotspur skrev:Att jag numera är så trött på er attityd kan knappast heller skyllas på några förutfattade meningar, det grundar sig istället på alla de grova påhopp man som ensam hifi-entusiast fått utstå i exempelvis min numera låsta 668-tråd.
Hotspur skrev:För att inte tala om er förmåga att alltid köra samma åsikter, på samma sätt, om och om igen - som en kör sänd från något dignifierat samfund i den andliga världen.
Hotspur skrev:Edit: Kortade ned den negativa beskrivningen av LTS.
PekkaJohansson skrev:Hmm, det måste ha varit senare än 1998, eftersom jag fick "Astrid Lindgrens Bästa" av en polare på min trettioårsdag 1999. Jag vill dessutom minnas att det inte var Pippi, utan Madicken och Pilutta-visan...
Med alltid lika glada hälsningar
Pekka
Hotspur skrev:Du har förmodligen helt rätt...Kan ha varit år 2000 oxå.
IngOehman skrev:Dina nuvarande förutfattade meningar om LTS är ju flera år gamla Beta-versioner, som de flesta har uppgaderat ifrån för flera år sedan.![]()
![]()
Unna dig själv de nyare versionerna!
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 24 gäster