Wisenhoff - nån som har hört talas om dom?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

boom
Semesterfirare

Wisenhoff - nån som har hört talas om dom?

Inläggav boom » 2011-01-30 16:48

http://www.wisenhoff.se/

Ändrat topic som var en smula kryptisk

/K12

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2011-01-30 16:52

Helt underbart att deras företagsmotto är taget direkt från farbror barbro ^^

http://www.youtube.com/watch?v=clHfc-WsM_g

boom
Semesterfirare

Inläggav boom » 2011-01-30 17:07

adzer skrev:Helt underbart att deras företagsmotto är taget direkt från farbror barbro ^^

http://www.youtube.com/watch?v=clHfc-WsM_g

Den här är inte bättre
http://www.wisenhoff.se/beta/contents/en-us/d24.html
Längre ner på sidan så finns det en bild på winisd?.

rolfzetterberg
primus scientiam vindemiam

Inläggav rolfzetterberg » 2011-01-30 17:35

Dålig engelska.

Användarvisningsbild
icko

Inläggav icko » 2011-01-31 00:26

Har inget med dessa att göra, men det är väl alltid kul med nya svenska företag i hifibranschen.

Att sen sitta och gnälla på deras engelska är trist eller vilka verktyg de använder, hade de haft större startkapital hade de väl kunnat köpa verktyg och anställt en informatör som skötte hemsidesnacket.

Även om jag tycker farbror barbro referensen är skojjig :oops:

/icko

Falkis
Forumpoet

Inläggav Falkis » 2011-01-31 01:01

Vilken söt liten sida! :D

Användarvisningsbild
UrSv

Inläggav UrSv » 2011-01-31 08:02

icko skrev:Att sen sitta och gnälla på deras engelska är trist eller vilka verktyg de använder, hade de haft större startkapital hade de väl kunnat köpa verktyg och anställt en informatör som skötte hemsidesnacket.

Självklart är det trist att vi gnäller men jag bildar mig en uppfattning om vad det är för företag och deras kompetens baserat till del av hur de informerar och en undermålig hemsida är inte ett bra tecken. Se t.ex. följande citat:

Wisenhoff skrev:Wisenhoff H.E.S Support
Becasue this product is being produced and shipped from our headquarters we take full responsobility of any problems you might have with your product.

But, theese issues must only be relevant with hardware installed in our product. We do not offer "computer service".

Hur mycket startkapital och verktyg behövs för att korrekturläsa en text en enda gång?

Användarvisningsbild
JTarnstrom

Inläggav JTarnstrom » 2011-01-31 10:41

Spår av fingeravtryck på en av högtalarna… The devil is in the detail, som man brukar säga. Effekten är ju att man sår tvivel hos betraktaren om hur noga man är i övriga detaljer, det är ofrånkomligt. Man behöver inte vilja tillverkaren illa för att man påpekar detta. Skapar en onödig uppförsbacke i att övertyga kunderna om förträffligheten i produkten.
Sonos för hela slanten.

Användarvisningsbild
schmutziger
Felfasarn

Inläggav schmutziger » 2011-01-31 11:45

Ska lyssna på dessa skapelser senare idag, vi får se hur det låter. 8)

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2011-01-31 11:51

schmutziger skrev:Ska lyssna på dessa skapelser senare idag, vi får se hur det låter. 8)

Du menar; vi får höra hur de låter? :D
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
schmutziger
Felfasarn

Inläggav schmutziger » 2011-01-31 11:53

Naqref skrev:
schmutziger skrev:Ska lyssna på dessa skapelser senare idag, vi får se hur det låter. 8)

:lol:
8)

Ni får läsa om hur jag tyckte de lät 8) :D

Användarvisningsbild
UrSv

Inläggav UrSv » 2011-01-31 12:37

I övrigt är det ju trevligt med nya försök och man kan ju knappast göra annat än att önska lycka till.

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2011-01-31 12:42

schmutziger skrev:
Naqref skrev:

8)

*bah* Trodde du skulle montera ett par av dina panasonic-kaplsar i bågarna coh spela in lite så vi fick höra. :)
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
schmutziger
Felfasarn

Inläggav schmutziger » 2011-01-31 12:55

Naqref skrev:
schmutziger skrev:
Naqref skrev:

8)

*bah* Trodde du skulle montera ett par av dina panasonic-kaplsar i bågarna coh spela in lite så vi fick höra. :)

:D
Det kommer! ;)

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2011-01-31 16:05

jag tycker det är kul att det finns folk som startar nya företag i sverige, och är det inom högtalarskapande så är det ännu roligare, och är det unga människor så är ju det fantastiskt, tycker jag

jag önskar därför weisenhoff all lycka
Bikinitider

Användarvisningsbild
schmutziger
Felfasarn

Inläggav schmutziger » 2011-01-31 17:03

Har nu sett hur de låter 8)

Otroligt trevlig konstruktör som smittar av sig med sitt engagemang!
Han var mån om att berätta att det var ett utvecklings-ex som lät för ljust.
Vilket den oxå gjorde :)
Annars:
Bra släpp från högtalarna
Hög finish på lådorna
De höll på att korrigera de brister jag kunde höra till nästa version.

Spelar inte riktigt så djupt som jag skulle önska, men har man vant sig vid delat system så är det väldigt få högtalare som spelar så djupt som man kan önska :?

Kommer nog att bli riktigt bra när de är klara med det hela!

Önskar de verkligen all lycka på vägen!

Användarvisningsbild
D-Wisenhoff

Inläggav D-Wisenhoff » 2011-01-31 19:29

Hejsan allihopa! Tänka sig att ni även på detta forumet skulle undra över oss. Det stämmer att hemsidan har sina brister - Ja

WinISD använder vi förövrigt INTE, men använde det för jag behövde något för att snabbt och enkelt visualisera olika exempel på basåtergivning.

Som sagt, som det står på minhembio blev hemsidan släppt lite för tidigt till allmänheten. Vi hade just lagt upp den när någon som varit inne på HiFi skåne snappat upp namnet och hittat adressen och därefter spridit den vida över nätet.. :)

Hemsidan kommer bli bättre, det är jag personligen som gjort den och jag är varken webbdesigner eller någon Engelsk lärare :)

Ni har alldeles rätt angående detaljer. Faktum var dock att produktfotograferingen skedde i ett sovrum, med en rullgardin. Så att.. jag tycker det blev förträffligt ändå :)

(Angående fingret på högtalaren så undrar jag vilken bild? - kanske kan bytas ut)

Användarvisningsbild
JTarnstrom

Inläggav JTarnstrom » 2011-01-31 19:56

Den här bilden tänkte jag på. Ser lite dammigt/skitigt ut på sidan av lådan. Borde gå lätt att photoshoppa:

Bild

Men för fasen, stort lycka till! Alla som satsar på det de tror på förtjänar respekt.
Sonos för hela slanten.

Användarvisningsbild
D-Wisenhoff

Inläggav D-Wisenhoff » 2011-01-31 20:04

JTarnstrom skrev:Den här bilden tänkte jag på. Ser lite dammigt/skitigt ut på sidan av lådan. Borde gå lätt att photoshoppa:

Bild

Men för fasen, stort lycka till! Alla som satsar på det de tror på förtjänar respekt.

Tack så mycket, lade märkte till det nu när du visade och vist tusan är det någon form utav smuts. Skall undersökas och photoshoppas när tiden tillåter.. fullt upp med A-Serien för tillfället.

Användarvisningsbild
Micke23

Inläggav Micke23 » 2011-01-31 20:11

Lycka till, det verkar vara en sympatisk satsning! Den minsta högtalaren, WA10, liknar utseendemässigt den stilbildande Acoustic Energy AE1 av första versionen, det tycker jag är coolt. Hoppas få se mer av era produkter!

http://www.acoustic-energy.co.uk/Defaul ... E1-Classic

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2011-01-31 20:18

Kul att det satsas! Lycka till!

( Litet tips för forumet - var god skriv en signatur med företaget i, det står i policyn att branschfolk skall ha. )
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

Användarvisningsbild
icko

Inläggav icko » 2011-01-31 20:38

UrSv skrev:
icko skrev:Att sen sitta och gnälla på deras engelska är trist eller vilka verktyg de använder, hade de haft större startkapital hade de väl kunnat köpa verktyg och anställt en informatör som skötte hemsidesnacket.

Självklart är det trist att vi gnäller men jag bildar mig en uppfattning om vad det är för företag och deras kompetens baserat till del av hur de informerar och en undermålig hemsida är inte ett bra tecken. Se t.ex. följande citat:

Becasue this product is being produced and shipped from our headquarters we take full responsobility of any problems you might have with your product.

But, theese issues must only be relevant with hardware installed in our product. We do not offer "computer service".

Hur mycket startkapital och verktyg behövs för att korrekturläsa en text en enda gång?

Hej UrSv,

Du har helt rätt, det kostar ingenting, och man gör en bedömning av företaget på mer än högtalaren, särskilt om man inte fått chans att lyssna på den. Ibland kan man dock hålla det negativa för sig själv.

Dock, nu när Wisenhoff är delaktig i tråden så kanske kritiken är enbart till hjälp för dem... om de tar till sig den vill säga.

Hursomhelst önskar jag Wisenhoff all lycka.

Användarvisningsbild
D-Wisenhoff

Inläggav D-Wisenhoff » 2011-01-31 20:45

icko skrev:
UrSv skrev:

Hej UrSv,

Du har helt rätt, det kostar ingenting, och man gör en bedömning av företaget på mer än högtalaren, särskilt om man inte fått chans att lyssna på den. Ibland kan man dock hålla det negativa för sig själv.

Dock, nu när Wisenhoff är delaktig i tråden så kanske kritiken är enbart till hjälp för dem... om de tar till sig den vill säga.

Hursomhelst önskar jag Wisenhoff all lycka.

Hej, jag har redan raderat texten angående "H.E.S" då denna produkt inte kommer se ljus förän sent i höst. Saker och ting blev inte så bra som vi planerat.

Ni får gärna kritisera och kommentera. Allt som är konstruktiv kritik är god kritik.

Återgå till Generellt om hifi