foxman skrev:Ärlighet varar längst![]()
Men jag tycker det funkar hyggligt till flerkanal.
Dynaudio däremot är rätt kassa
Njae skulle säga att C3,4 äter Pi60 till frukost men det är jag det..
Moderator: Redaktörer
foxman skrev:Ärlighet varar längst![]()
Men jag tycker det funkar hyggligt till flerkanal.
Dynaudio däremot är rätt kassa
meanmachine skrev:Har kommit en bit på väg.. AX10an lirar på på ett mycket bra sätt. Känner mig riktigt tillfreds med ljudet som är homogent och rent. Växlar till A32 + pre 30.. musiken är Eagles , Toto, Chriss Jones, Dire Straigts, Dive, Norskan.. Hon alla gillar.. kommer inte ihåg.Samt lite annat. Efter ett par växlingar utskönjer ett mönster..
AX10 låter rikigt bra. Lite vass på diskanten ibland, Lite tam i basen ibland.
A32 altdrig hård i toppen och med oerhörd basprestanda.
Den sistnämnda har betyligt mer ork med så det går att höja volymen nästan obegränsat emedan AX 10 flämtar hårt när man är på strax över realtivt normal volym. A32 känns bottenlös.
UnholyRishna skrev:meanmachine skrev:Har kommit en bit på väg.. AX10an lirar på på ett mycket bra sätt. Känner mig riktigt tillfreds med ljudet som är homogent och rent. Växlar till A32 + pre 30.. musiken är Eagles , Toto, Chriss Jones, Dire Straigts, Dive, Norskan.. Hon alla gillar.. kommer inte ihåg.Samt lite annat. Efter ett par växlingar utskönjer ett mönster..
AX10 låter rikigt bra. Lite vass på diskanten ibland, Lite tam i basen ibland.
A32 altdrig hård i toppen och med oerhörd basprestanda.
Den sistnämnda har betyligt mer ork med så det går att höja volymen nästan obegränsat emedan AX 10 flämtar hårt när man är på strax över realtivt normal volym. A32 känns bottenlös.
Kan du inte hänga på A32:an på hembiorecieverns PRe-out?
Bill50x skrev:Jag åxå, men det blir dyrt. Och hur man än gör, satsar man slantarna från en multikanalsuppställning på rent 2-kanalljud så blir detta bättre. Rent generellt alltså, när man har bästa möjliga kanske det blir bättre med fem istället för två
För oss vanliga dödliga som inte kan spendera miljoner på våra anläggningar finns det dock begränsningar och personligen tycker jag det är bättre att satsa på kvalitet istället för kvantitet - givet en bestämd budget.
/ B
paa skrev:Ska du genomföra en riktig blindtest, kul!
subjektivisten skrev:paa skrev:Ska du genomföra en riktig blindtest, kul!
JAG har inget att bevisa. Men jag tycker det är lustigt att under 10 år på olika forum så händer det ALDRIG att dessa "guldöron" visar sin talang.
Om du visar vad du har för talang så kommer säker GÖ göra det också.subjektivisten skrev:paa skrev:Ska du genomföra en riktig blindtest, kul!
JAG har inget att bevisa. Men jag tycker det är lustigt att under 10 år på olika forum så händer det ALDRIG att dessa "guldöron" visar sin talang.
KarlXII skrev:Och det är alltid de som drar sig ur, förstår jag?
subjektivisten skrev:KarlXII skrev:Och det är alltid de som drar sig ur, förstår jag?
Ja, stort sett alltid. Sen så är det knappast JAG som ska bevisa något, det är ju upp till dom. Jag har redan 30+ år av blindtester som visar en rätt intressant bild.
subjektivisten skrev:KarlXII skrev:Och det är alltid de som drar sig ur, förstår jag?
Ja, stort sett alltid. Sen så är det knappast JAG som ska bevisa något, det är ju upp till dom. Jag har redan 30+ år av blindtester som visar en rätt intressant bild.
Goldfinger skrev:Du var alltså 7år när du började blindtesta?
subjektivisten skrev:Goldfinger skrev:Du var alltså 7år när du började blindtesta?
Har jag sagt jag har blindtestat? Jag snackar om mängder av publicerade blindtester som stort sett alla ger liknande resultat. Men att 55+ åriga "killar" har dessa guldöron som krävs för annorlunda resultat vore intressant att se.
meanmachine skrev:Går det att kombinera dessa så att man kan leva i harmoni med perfekt ljud?Finns det en rigg som fyller alla behov?
Goldfinger skrev:Det undersökningar Jan Banan har gjort i egenskap av Professor på KTH visar helt andra resultat, jag tror mer på honom..
meanmachine skrev:Går det att kombinera dessa så att man kan leva i harmoni med perfekt ljud?Finns det en rigg som fyller alla behov?
robert293 skrev:meanmachine skrev:Går det att kombinera dessa så att man kan leva i harmoni med perfekt ljud?Finns det en rigg som fyller alla behov?
audiolab 8000av och ett gäng rotel stärkare så är man hemma.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot], Imperial-Blomman och 20 gäster