Ja, det har jag funderat över en längre tid. Under alla dessa trådars sken har mången filosofisk undran glänst på oss hifinördar - och vi har alla trott att strmbrg har hittat ljudnirvana.
Men så var kanske inte fallet ... ?
Moderator: Redaktörer
Strmbrg skrev:Jag såg en liten fördel med att ha en apparat, som jag kunde dölja bakom en högtalare för att slippa se den.
Vill helst slippa se apparater helt och hållet.
Bill50x skrev:Om jag får spekulera lite, jag tror att du innerst inne märkt att tiden hunnit ifatt. Eller att matchningen slutsteg/högtalare inte var optimal. Om jag tillåts spekulera ytterligare, ett bättre (och troligen dyrare) rörsteg hade gjort dig ännu mer nöjd. Tyvärr kostar riktigt bra rörsteg som en mindre bil även om driftskostnaderna är lägre.
/ B
Ragnwald skrev:Nu är Strmbrg in i byteskarusellen, det dröjer inte innan högtalarna ifrågasätts.pi60
Bill50x skrev:
Känns som en efterkonstruktionEn låda bakom ena högtalaren (stereosteg) eller två lådor placerade bakom respektive högtalare (monosteg) borde inte innebära några bekymmer.
/ B
Strmbrg skrev:Då stötte jag på ett demopris hos en handlare, gick in och betalade och åkte vidare.
Fjonkalicious skrev:Strmbrg skrev:Då stötte jag på ett demopris hos en handlare, gick in och betalade och åkte vidare.
Jag är så avundsjuk. Det skulle jag ALDRIG klara av. Det skulle kollas på nätet, läsas 1300 recensioner, kolla olika forum, kolla priser, lyssna, kolla på nätet igen, lyssna igen.
Kanske därför jag inte har någon modern anläggning..
Fjonkalicious skrev:Strmbrg skrev:Då stötte jag på ett demopris hos en handlare, gick in och betalade och åkte vidare.
Jag är så avundsjuk. Det skulle jag ALDRIG klara av. Det skulle kollas på nätet, läsas 1300 recensioner, kolla olika forum, kolla priser, lyssna, kolla på nätet igen, lyssna igen.
Kanske därför jag inte har någon modern anläggning..
E skrev:Bra förklaring, tycker jag. Har du någon gissning på hur länge du
kommer att behålla den nya pjäsen?
Mvh E*
Vinylcalle skrev:Ragnwald skrev:Nu är Strmbrg in i byteskarusellen, det dröjer inte innan högtalarna ifrågasätts.pi60
Ska han byta ner sig?![]()
![]()
MvH Carl
Strmbrg skrev:Jag såg prylen på handlarens hemsida på kvällen.
Hittade dock bara en recension, på Stereophile, så just den delen var snabbt avklarad.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot], Majestic-12 [Bot], radelius och 40 gäster