Moderator: Redaktörer
adagio skrev:Av alla högtalarkablar jag provat har jag kommit till dessa erfarenheter.
Det finns ingen som är bäst i alla kombinationer, olika kombinationer av kringutrustning resulterar i olika resultat i olika miljöer, iofs inget nytt.
I min värld fungerar enkardeligt alltid bättre ljudmässigt framför mångkardeligt, om inte kardelerna är individuellt isolerade förstås.
Några subjektiva erfarenheter ang olika matrial:
Koppar- fin makrodynamik, betonar det register som röster finns i, fint värmeinnehåll.
Silver- Betonar luftighet, ökar separationen och storleken i ljudbilden, ganska varmt ljud. Mikrodynamiken betonas.
Silverplätterad koppar- Mycket detaljer, kan låta hårt, lite kallt.
Tennpläterad koppar- Grått, återhållet men utan hårdhet eller kyla.
adagio skrev:Nej jag kör bara med öppna subjektiva bedömningar där min dagsform och mitt humör spelar stor roll.
patjoh skrev:Supras tennlegerade multitrådar är sämre tycker jag (och liknande)
lennartj skrev:I eftermiddag ska jag upp till Backamo och besöka Tommy Jenving.
Finns det frågor som jag kan ha med i bagaget?
Jag väljer, beroende på situationen om jag kan flika in dem.
celef skrev:jag skulle vilja veta vilken produkt i sortimentet tommy tycker är mest prisvärd. jag skulle vilja veta om tommy inte är sugen på att ta fram en superlyxig och helt crazy over-the-top-kabel. jag skulle vilja veta vad tommy tycker om faktisktälsklingarna ekk och ekua. vad tycker tommy om bullet-pluglennartj skrev:I eftermiddag ska jag upp till Backamo och besöka Tommy Jenving.
Bill50x skrev:celef skrev:jag skulle vilja veta vilken produkt i sortimentet tommy tycker är mest prisvärd. jag skulle vilja veta om tommy inte är sugen på att ta fram en superlyxig och helt crazy over-the-top-kabel. jag skulle vilja veta vad tommy tycker om faktisktälsklingarna ekk och ekua. vad tycker tommy om bullet-pluglennartj skrev:I eftermiddag ska jag upp till Backamo och besöka Tommy Jenving.
vad tycker tommy om vädret?
/ B
lennartj skrev:Idiotfrågor roar väl ingen mer är frågeställaren själv, som dessutom borde fatta att jag kommer att ignorera dem.
Det är ganska onödigt att ställa frågor i föraktfull ton, OM jag ställer frågan om koppar-åtgång som faktiskt är intressant kommer jag naturligtvis att formulera om den.
lennartj skrev:Idiotfrågor roar väl ingen mer är frågeställaren själv, som dessutom borde fatta att jag kommer att ignorera dem.
Ragnwald skrev:Man kan ju inte gärna fråga vilken av hans kablar som kommer närmast EKK.
paa skrev:lennartj skrev:Idiotfrågor roar väl ingen mer är frågeställaren själv, som dessutom borde fatta att jag kommer att ignorera dem.
Det är ganska onödigt att ställa frågor i föraktfull ton, OM jag ställer frågan om koppar-åtgång som faktiskt är intressant kommer jag naturligtvis att formulera om den.
Tycker du frågan om halogenfritt var en idiotfråga?
Dom har ju halogenfria kablar i classic- och rondo-sortimentet!
lennartj skrev:paa skrev:lennartj skrev:Idiotfrågor roar väl ingen mer är frågeställaren själv, som dessutom borde fatta att jag kommer att ignorera dem.
Tycker du frågan om halogenfritt var en idiotfråga?
Dom har ju halogenfria kablar i classic- och rondo-sortimentet!
Nejdå, det var inte din fråga jag syftade på.
celef skrev:lennartj skrev:I eftermiddag ska jag upp till Backamo och besöka Tommy Jenving.
jag skulle vilja veta vilken produkt i sortimentet tommy tycker är mest prisvärd. jag skulle vilja veta om tommy inte är sugen på att ta fram en superlyxig och helt crazy over-the-top-kabel. jag skulle vilja veta vad tommy tycker om faktisktälsklingarna ekk och ekua. vad tycker tommy om bullet-plug
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster