Moderator: Redaktörer
paa skrev:Både jazzen och ragtimen svängde bättre förr!
Hetsporren skrev:paa skrev:Både jazzen och ragtimen svängde bättre förr!
Varken hiphop, punk eller indiepop svängde bättre förr...
Magnuz skrev:Visst var det bättre förr, men jag tror att anledningen är att dagens band är mer intresserade av att låta som gårdagens än att hitta på något nytt. Alla musikstilar får ju vissa formmässiga konventioner, t.ex. det ska vara ett visst sound, en viss sångstil o.s.v. Till sist verkar det som om stilen blir viktigare än resten av låtskrivandet för många artister.
Rocker skrev:Slartibartfast. Du som är musiker måste bara lyssna på Van Halen 1.
Det gitarrspelet inspirerade många gittarister
mvh Rocker
Max_Headroom skrev:Efter den italienska discon på mitten av 80-talet (ofta kallat "den gamla goda tiden") har det bara gått utför. Några bra plattor har ju förståss kommit efter det, färmst inom nujazz, electronica, techno, house och D'n'B.
Edit: Bästa svänget just nu? Marie Boine kankse. Eller Bugge Wesseltoft. Helt klart domierar Norge och Frankrike dagens musik.
Magnuz skrev:Är det nånting som var bättre förr så är det väl Rolling Stones.
jojje skrev:Hej, har just kollat igenom VH1s Rocknight. Och måste f-n säga att det var mera sväng på hårdrocken förr. AC/DC-Motörhead-Judas Priest- Van Halen-Iron Maiden. För att ta några. Hårdrocken idag vet jag inte vart den är på väg (svänger ju fan inte om den). / jojje
Hetsporren skrev:Von Bondies, And You Will Know Us by The Trail of Dead, Interpol...
Slartibartfast skrev:Hetsporren skrev:Von Bondies, And You Will Know Us by The Trail of Dead, Interpol...
Det är inte ofta, men ibland så håller jag med Hetsporre! När du hittade den snodda Visage låten, japp. Helt rätt! Och nu, med 'And you will know us by the trail of dead'! Rackarns.. de slaktar!
Hetsporren skrev:Von Bondies, And You Will Know Us by The Trail of Dead, Interpol...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster