Moderator: Redaktörer
CODY skrev:Det verkar vara lite ont om ord för att beskriva hifi och de som finns bland omröstningsalternativen förekommer ganska ofta - men vilket markerar den högsta kvaliteten?
KarlXII skrev:Saknar "High-end" i alternativen.
CODY skrev:KarlXII skrev:Saknar "High-end" i alternativen.
Ja, men pollen handlar om värderande ord som skall beskriva hifi. Jag kan
tänka mig att t ex reference betecknar high end delen av hifi. Det finns andra
ord som används medvetet för att inte beskriva något med High-end
ambitioner, t ex Challenger, Contender, Pirate, Felatio, etc.
Jag undrar om någon har någon åsikt om ordet Statement och även vilken
ädelmetall som betecknar högsta kvalitet - är det: platinum, gold, iriduim?
CODY - Platinum Reference Elite Series MK III
CODY skrev:Det verkar vara lite ont om ord för att beskriva hifi och de som finns bland omröstningsalternativen förekommer ganska ofta - men vilket markerar den högsta kvaliteten?
Tack
Er CODY/esoterische hifi-leuk
Richard skrev:CODY skrev:Det verkar vara lite ont om ord för att beskriva hifi och de som finns bland omröstningsalternativen förekommer ganska ofta - men vilket markerar den högsta kvaliteten?
Tack
Inget av alternativen, tycker jag.
Jag tycker samtliga låter som reklam- slogans från hifitidningar.
Däremot tycker jag att just det ordagranna begreppet av " High fidelity" borde återupptas igen.
Det är inte så många apparater som klarar det i verkligheten, speciellt inte de dyraste och mest hypade.
CODY skrev:Richard skrev:CODY skrev:Det verkar vara lite ont om ord för att beskriva hifi och de som finns bland omröstningsalternativen förekommer ganska ofta - men vilket markerar den högsta kvaliteten?
Tack
Däremot tycker jag att just det ordagranna begreppet av " High fidelity" borde återupptas igen.
Det är inte så många apparater som klarar det i verkligheten, speciellt inte de dyraste och mest hypade.
Man kanske skulle kunna tänka sig en för dig mer tilltalande kombination:
"Professional Research Transparent Series", möjligen med tillägget "MK IV"
Richard skrev:CODY skrev:Richard skrev:CODY skrev:Det verkar vara lite ont om ord för att beskriva hifi och de som finns bland omröstningsalternativen förekommer ganska ofta - men vilket markerar den högsta kvaliteten?
Tack
Man kanske skulle kunna tänka sig en för dig mer tilltalande kombination:
"Professional Research Transparent Series", möjligen med tillägget "MK IV"
![]()
Nej, inte MK IV. Det som är transparent från början kan ju inte bli mer transparent senare, eller hur.![]()
MK I , möjligen.
celef skrev:jaaah, mark-versionenrna kan verkligen knäcka en, hur mycket bättre är egentligen mk-II över mk-I ?
CODY skrev:celef skrev:jaaah, mark-versionenrna kan verkligen knäcka en, hur mycket bättre är egentligen mk-II över mk-I ?
Svårt![]()
Jag har en Thoréns TD 166 MK VI. Det är det mesta jag sett, någonsin.
Användare som besöker denna kategori: matssvensson och 32 gäster