Moderator: Redaktörer
Handic skrev:Det är första gången som jag skriver något i forumet så jag har inte lärt mig hur man lägger upp bilder.
Handic skrev:På så sätt behöver man inte anpassar sig till en spelare å dess karaktär utan kan bredda möjligheterna i lyssningen.
Fjonkalicious skrev:Fina grejor du har Handic. Vi ser gärna mer bilder av vad du har hemma i gömmorna.
Mvh
Filip

Ragnwald skrev:En highendskönhet från 60-talet.![]()
http://wegavision.pytalhost.com/braunPS600
Har för mig att den kostade en tusing 1967, det var väldigt mycket på den tiden, bland det dyraste. En Thoréns TD-124 kostade 1000:- då, som jämförelse.
Var rädd om den och sköt om den.
Shure V15 III är en senare konstruktion, rankas högt än i dag. Finns högklassiga japanska nålar att köpa till den.
Spelar själv på min fina Thoréns från 1965.
Vinylcalle skrev:+1 på allt utom att du slaktat en Luxman det är -1.
MvH Carö
Ragnwald skrev:Thomas_A (mätdoktorn) är forumets V15-expert, ge honom ett PM.
LP Gear har Japannålen.
Länk.
Min Thoréns är samma modell som du har, alltså mk1, men lite uppiffad och med SME3009-arm + några lösa pickupskal med goda pickuper.![]()
http://user.faktiskt.io/Ragnwald/SMEThorens.jpg
Handic skrev:Den ser fin ut. Antar att den låter bra med den armen?
Jag har en sme3009 liggandes...men den armen tänker jag använda till mitt nästkommande ombygge av en Lenco l75 i höst.
Ragnwald skrev:Jo jag är nöjd. Thoréns tillhandahöll som option, redan till TD-150, en armplatta som var förberedd för 3009. Min platta är dock gjord av mig själv, ur en bit björk, som jag tyckte hade lämplig densitet.
Ragnwald skrev:Handic skrev:Den ser fin ut. Antar att den låter bra med den armen?
Jag har en sme3009 liggandes...men den armen tänker jag använda till mitt nästkommande ombygge av en Lenco l75 i höst.
Jo jag är nöjd. Thoréns tillhandahöll som option, redan till TD-150, en armplatta som var förberedd för 3009. Min platta är dock gjord av mig själv, ur en bit björk, som jag tyckte hade lämplig densitet.
perstromgren skrev:Jag tror jag frågat förr, men jag får väl fråga igen: räcker avståndet för att inte ge vinkelfel enligt SME:s pappersguide? På min TD150 sitter armen i sitt absolut bakersta läge och jag fick ändå använda ett skal där pickupen kunde förskjutas i längsledd för att få ihop det.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 29 gäster