Moderator: Redaktörer
-Martin- skrev:Det kan inte vara så att han tar ut signalen på fel port; han får ut differensen istället för summan(?)
PS. Fast det är väl ingen riktig cirkulator du fixar till utan en "hybrid"?
phon skrev:
Ofta blir det kombinationer av radiosplit och TV-split, samma innehåll men "tvärtom" kontakter. Man kan använda tre såna och en bit kabel som en cirkulator för antennsignaler, och dirigera dom olika signalerna dit dom skall. Det brukar jag göra då jag vill köra helt olika signaler åt varsitt håll i samma koax-kabel.
Lite dämpning blir det förstås, men som jag skrev, det är sällan problem med för låg signal, snarare tvärtom.
phon skrev:Prova.
phon skrev:Prova.
phon skrev:Ja, överstyrt eller stört av kabel-TV är vad jag tror. Min tes är att det är överstyrt, eller i vart fall stört och att du klarar dig på 10-20 dB lägre nivå från kabel-TV-sidan. Det var det jag tänkte att du skulle prova.
Koppla ur kabel-kabeln ur T-stycket och kolla in signalkvaliten på UHF, via T-stycket. Koppla sedan in kabel-kabeln också och se om UHF-kvaliten sjunker. (det var väl det som hände?)
Koppla in kabel-kabeln via en dämpsats och undersök hur låg signal du verkligen behöver. Du behöver bara några dB över treshold på digitala kanaler, men för ev analoga behövs ju rätt bra s/n, samt en viss absolut nivå, för någorlunda brusfri bild.
Du har väl rensat bort annat i signalvägen, så att kabelsignalen inte går via några andra modulatorer i en video, DVD eller nåt TV-spel innan den når fram?
n3mmr skrev: En variabel dämpsats.
Men egentligen ska jag ha en DVB-T2-mottagare, och då är problemet borta.
phon skrev:n3mmr skrev: En variabel dämpsats.
Dom var ju inte så enkla att få tag på om man vill ha IEC-kontakter, visade det sig vid en liten rundkoll ....
Jag kan slänga ner en i en jiffypåse till dig om du misslyckas.
Slutmotståndet behöver du nog inte.
Men egentligen ska jag ha en DVB-T2-mottagare, och då är problemet borta.
En sån får inte plats i en normal jiffypåse, men annars så har jag såna också ... T2-mottagare alltså ....
phon skrev:Humax BXR
phon skrev:Nä, analoga tuners är bäst.
Med ratt och skala för frekvensen.
phon skrev:Inte vet jag. Det blir bild, men jag gillar inte att man ser alla rynkor på hallåorna. Jag föredrar SD eller projen som är ännu luddigare.
-Martin- skrev:Som sagt, jag tror inte det kommer funka. "Hybriden" är förmodligen en bredbandig Wilkinson (effektdelare) och jag har aldrig hört talas om att dessan kan användas som kombajners...
n3mmr skrev: Suck.
Lessen att jag alls började prata om ämnet.
phon skrev:-Martin- skrev:Som sagt, jag tror inte det kommer funka. "Hybriden" är förmodligen en bredbandig Wilkinson (effektdelare) och jag har aldrig hört talas om att dessan kan användas som kombajners...
Wilkinson, funkar den inte som kombiner?
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 14 gäster