Moderator: Redaktörer
Nefilim skrev:Nemas problemas om subbarna är aktiva.
penke62 skrev:Nefilim skrev:Nemas problemas om subbarna är aktiva.
Jepp, två identiska aktiva. Det bör inte vara nån nackdel att köra med två i stället för en, väl? Vilka nackdelar i så fall?
schmutziger skrev:penke62 skrev:Nefilim skrev:Nemas problemas om subbarna är aktiva.
Jepp, två identiska aktiva. Det bör inte vara nån nackdel att köra med två i stället för en, väl? Vilka nackdelar i så fall?
Kostar dubbelt så mycket
Tar dubbelt så mycket plats
drar lite mer ström
Du blir garanterat nerdstämplad
Sen är det nog bara plus
bakerman22 skrev:En del stärkare kalibrerar subborna individuellt vid autokalibreringen om du har två sub out.
Det går ju givetvis att ställa in dom manuellt var för sej med en sån stärkare också.
bakerman22 skrev:En del stärkare kalibrerar subborna individuellt vid autokalibreringen om du har två sub out.
Det går ju givetvis att ställa in dom manuellt var för sej med en sån stärkare också.
penke62 skrev:Jag ser det som en fördel om det görs automatiskt, justera manuellt kan jag göra efteråt.
2-ch skrev:penke62 skrev:Jag ser det som en fördel om det görs automatiskt, justera manuellt kan jag göra efteråt.
Hmm... jag undrar, har någon här upplevt att en automatisk justering är tillräckligt bra eller ens i närheten av det?
Nattlorden skrev:Vilken är det då?
penke62 skrev:Jag menar som grundinställning, sen får nån väl pula med det manuellt efteråt. Bara automatik blir väl inte så bra.
penke62 skrev:bakerman22 skrev:En del stärkare kalibrerar subborna individuellt vid autokalibreringen om du har två sub out.
Men hur görs det? Mäts en i taget, eller ligger det signal på båda samtidigt och justeras individuellt?
bakerman22 skrev:penke62 skrev:bakerman22 skrev:En del stärkare kalibrerar subborna individuellt vid autokalibreringen om du har två sub out.
Men hur görs det? Mäts en i taget, eller ligger det signal på båda samtidigt och justeras individuellt?
Dom mäts separat.
Avstånd, volym, och eq. Finns någon variant där den kompenserar för stående vågor och skit, men det har jag aldrig testat.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster