Komorok skrev:Jag blir skitglad för din skull!

Moderator: Redaktörer
+1Komorok skrev:Jag blir skitglad för din skull!
MagnusÖstberg skrev:+1Komorok skrev:Jag blir skitglad för din skull!
Det är verkligen kul att lyssna hos Ola och nog för att de här är roliga, så är de nya spizenklasse
DVD-ai skrev:Kul att dom passade bra då!
Hur upplever du att dom presterar hos dig ?
avr7000 skrev:Grattis till ett kul köp då
nadifierad skrev:DVD-ai skrev:Kul att dom passade bra då!
Hur upplever du att dom presterar hos dig ?
Min bäste herre! För att bespara dig besväret att kolla min recension, på föregående sida...så får du här en direktlänk!![]()
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... 32#1169432
weedo skrev:Är det någon som har provat att bygga något som liknar bilden nedan? Det vill säga med diskanter (gröna) varvade med mellanbasar (blå) eller med en diskant (med extra bra spridning) i mitten?
En "ren" linjekälla är självklart att föredra, men hur kan man kompromissa på bästa vis?
Den vänstra blir skit, den högre bättre.weedo skrev:Är det någon som har provat att bygga något som liknar bilden nedan? Det vill säga med diskanter (gröna) varvade med mellanbasar (blå) eller med en diskant (med extra bra spridning) i mitten?
En "ren" linjekälla är självklart att föredra, men hur kan man kompromissa på bästa vis?
njoak skrev:En amatörfundering: Hur "dåliga" är sidoväggsreflexerna när det kommer till linjehögtalare? Varje sådan reflex blir ju som en egen linjekälla. Vore väggmontage något? Eller åtminstone väggnära? Små element gör ju platta högtalare möjliga.
celef skrev:jag tror inte att en linjekälla beter sig annorlunda än punktkällor vad gäller reflexer i väggarna, i golv och tak är det dock annorlunda
MagnusÖstberg skrev:nadifierad skrev:Hur är sambandet mellan frekvens, och hur litet centrumavståndet mellan elementen bör vara?
Jag har fått för mig att behovet av litet cc, sjunker med frekvensen?![]()
. Dessutom är det trevligt om man kan använda en flack delning mot diskanterna, och det kräver att de elementen verklige kan sprida högt upp i frekvens så att effekttåligheten på systemet blir så bra som möjligt - man vill ju kunna dra på ibland
Schull skrev:Hur är det med basen i dom dära, kör du med dina subbar till dom?
/L
Dartman skrev:Har du provat att dela lite högre? Jag delar vid ca 140 Hz, och jag undrar om inte OlA68 delar där någonstans också.
/Jonas
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 2 gäster