Jag hade en rolig dispyt med en vänn igår, Efter ett par kalla så började vi argumentera emot varandra gällande förstärkare som byggdes på 80 tal och dom stärkarna som byggs idag..
Det han argumenterade för var att hans luxman M300 som byggdes på 80 talet byggdes utan kompromisser och åtanke att lura konsumenter på så mycket pengar som möjligt, och att den slår väldigt många nya förstärkare på fingerspetsarna, Och då tänkte vi på förstärkare som har samma värde idag, Som en luxman M300 hade första åren av 80.
Det jag antydde var att hur välbyggda förstärkarna än var på 80 talet så går tekniken alltid frammåt.
Jag kommer tyvär inte ihåg hela konversationen då det frammåt småtimmarna (3-4) började urarta en aning
Så, för att summera ihop lite vad det var jag påstod, Att om man skulle bygga en luxman exakt som den byggdes när den lanserades men man använda istället dagens komponenter.. Det borde väll givetvis kunna bli en förbättring på dom flesta punkter?
Nu hoppas jag ni ger er in i diskussionen för jag skulle verkligen behöva lite mer kött på benen.
En shootout kommer äga rum där Marantz PM-15 ska möta Luxman M-300 på antingen ett par Cremona eller ett par äldre Jamo modeller