Kan anläggningen bli för bra?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra
 
Inlägg: 16078
Blev medlem: 2006-03-25
Ort: Stora Mellby

Inläggav phloam » 2011-06-08 14:47

Nattlorden skrev:Nej, det spelar ingen roll kontra definitionen. "För bra" sönderfaller omedelbart till dålig (eller i vart fall mindre bra) så fort det försöker skapas. Oavsett vem betraktaren är.


Så då håller du med om att en bättre anläggning (för en viss person) kan vara den som har, eh, sämre prestanda? :)

Användarvisningsbild
phon
Mr. Magneto
 
Inlägg: 13018
Blev medlem: 2004-11-12
Ort: þiudangardi

Re: Kan anläggningen bli för bra?

Inläggav phon » 2011-06-08 16:16

phloam skrev: ..... istf att i krama ratten så knogarna vitnar i sin Volvo och sträva mot en Porsche GTI, nån dag, om man bara sparar länge nog...... 8) ;) :twisted: Från A till B kommer man ju ändå (i.e. njuter av musiken) :)


... det var ju det jag sa där uppe i inlägget ... :lol:


(... skylla på att man njuter av musiken ändå ... du vill nog gärna ha O&G mm ... )
ⓘ De gustibus non est disputandum.

Användarvisningsbild
paa
Sökaren
 
Inlägg: 35523
Blev medlem: 2005-01-10

Inläggav paa » 2011-06-08 16:29

Diskussionen verkar påminna om nyspråk:
"Bra" betyder inte längre bra, utan något annat, t.ex "något som en farlig sekt inbillar sig vara bra" men som man bör hålla sig så långt ifrån som möjligt.

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!
 
Inlägg: 20076
Blev medlem: 2004-07-11

Inläggav Flint » 2011-06-08 16:55

paa skrev:Diskussionen verkar påminna om nyspråk:
"Bra" betyder inte längre bra, utan något annat, t.ex "något som en farlig sekt inbillar sig vara bra" men som man bör hålla sig så långt ifrån som möjligt.

Du tolkar in de mest underliga saker i det som har sagts. Har bra nånsin varit en exakt beskrivning av t.ex. tekniska prestanda? För mig betyder bra detsamma som ändamålsenlig.

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!
 
Inlägg: 37552
Blev medlem: 2004-03-03
Ort: oakustisk

Inläggav Svante » 2011-06-08 17:16

Flint skrev:
paa skrev:Diskussionen verkar påminna om nyspråk:
"Bra" betyder inte längre bra, utan något annat, t.ex "något som en farlig sekt inbillar sig vara bra" men som man bör hålla sig så långt ifrån som möjligt.

Du tolkar in de mest underliga saker i det som har sagts. Har bra nånsin varit en exakt beskrivning av t.ex. tekniska prestanda? För mig betyder bra detsamma som ändamålsenlig.


Paa skrev väl inte ett ord om tekniska prestanda eller exakta beskrivningar?
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!
 
Inlägg: 20076
Blev medlem: 2004-07-11

Inläggav Flint » 2011-06-08 17:24

Svante skrev:
Flint skrev:
paa skrev:Diskussionen verkar påminna om nyspråk:
"Bra" betyder inte längre bra, utan något annat, t.ex "något som en farlig sekt inbillar sig vara bra" men som man bör hålla sig så långt ifrån som möjligt.

Du tolkar in de mest underliga saker i det som har sagts. Har bra nånsin varit en exakt beskrivning av t.ex. tekniska prestanda? För mig betyder bra detsamma som ändamålsenlig.


Paa skrev väl inte ett ord om tekniska prestanda eller exakta beskrivningar?

Nej, min fråga var förstås fiskande. Vi frågar paa direkt istället.

Vad menar du mer exakt paa med ditt inlägg om sekt och nysvenska här ovan?

Användarvisningsbild
paa
Sökaren
 
Inlägg: 35523
Blev medlem: 2005-01-10

Inläggav paa » 2011-06-08 17:32

När jag menar att en sak är bra så är den bra, och är den bättre så är den bättre.
Men språket ska tydligen vridas och vrängas så att bättre inte betyder bättre längre, och korrekt betyder inte korrekt längre, utan mera typ grå och tråkig.
Newspeak, är språket som talas i samhället som beskrivs i romanen 1984 av George Orwell. Det syftar till att begränsa individens tankeutrymme ...
Senast redigerad av paa 2011-06-08 17:39, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska
 
Inlägg: 28546
Blev medlem: 2007-02-17
Ort: Himlafiket

Inläggav KarlXII » 2011-06-08 17:39

Nu kanske vi ska avbryta den påbörjade definitionsdebatten. 8)



Jag tycker såhär:

Visst kan anläggningen bli för bra - om man är intresserad av att den ska låta bra. Det finns helt enkelt för mycket bra musik med usel ljudkvalitet därute. Är det viktigt för lyssnaren att det ska låta bra om anläggningen, och den inte gör det, så är det klart att det drar fokus från musikupplevelsen. Man kanske inte har samma krav på klockradion och bilstereon och då skiter man i hur det låter.

Jag tycker inte att detta är det minsta konstigt, tvärtom trodde jag att de flesta av oss funkar på det sättet.
T H E. G O O S E B U M P. F A C T O R

Användarvisningsbild
paa
Sökaren
 
Inlägg: 35523
Blev medlem: 2005-01-10

Inläggav paa » 2011-06-08 17:42

KarlXII skrev:Nu kanske vi ska avbryta den påbörjade definitionsdebatten. 8)

Hela tråden är ju skapad som en definitionsdebatt, just om sakerna som jag lyft fram, och jag skulle vilja höra trådskaparens synpunkter på liknelserna med nyspråk, innan du kväver debatten.

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48462
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Inläggav IngOehman » 2011-06-08 17:43

paa skrev:När jag menar att en sak är bra så är den bra, och är den bättre så är den bättre.
Men språket ska tydligen vridas och vrängas så att bättre inte betyder bättre längre, och korrekt betyder inte korrekt längre, utan mera typ grå och tråkig.


Ja, det där är väldigt märkligt.

Ibland ser det ut som om det beror på att de som vrider tycker det är
roligare att diskutera än att komma fram till något.

Vissa verkar till och med livrädda för att det skall gå att komma fram till
något, som om alla objektiviteter skulle vara ett hot mot deras frihet att
ha en subjektiv åsikt.

Det är kul att studera alla dessa fenomen, även om jag oftast tycker
att själva sakfrågona är ännu intressantare. Och jag är ju inte alls rädd
för objektiv konsensus. Det är ju det som är fundamentet för all veten-
skap. Och det har aldrig hindrat någon från att behålla sig subjektiva
dimension. Det är ju helt disparata och existerar parallellt utan att de
kan skada varandra ens det allra minsta.

Bara man förstår vad de är för något, och vad de representerar.

Fast så länge drivkraften är att reducera allt till tumregler så kommer det
nog att vara vanligt med subjektivister och objektivister - som bara ser
mytets ena sida, helt enkelt för att det känns enklare så.

Men båda sidorna finns lika förbenat. Utan det subjektiva finns det ju inga
värden, och utan det obejktiva finns inga förklaringar. Den som bara vill se
den ena halvan får bara se hälften av världen. Om ens det.


Vh, iö
Senast redigerad av IngOehman 2011-06-08 17:48, redigerad totalt 1 gång.
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska
 
Inlägg: 28546
Blev medlem: 2007-02-17
Ort: Himlafiket

Inläggav KarlXII » 2011-06-08 17:45

paa skrev:
KarlXII skrev:Nu kanske vi ska avbryta den påbörjade definitionsdebatten. 8)

Hela tråden är ju skapad som en definitionsdebatt, just om sakerna som jag lyft fram, och jag skulle vilja höra trådskaparens synpunkter på liknelserna med nyspråk, innan du kväver debatten.


En definitionsdebatt om vad "bra" innebär har INGET i Generellt om hifi att göra. Nån ordning får det lov att vara.
T H E. G O O S E B U M P. F A C T O R

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48462
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Inläggav IngOehman » 2011-06-08 17:52

ALLA förnuftiga debatter om nästan vad som helst MÅSTE få innehålla det
mått av definitionsdebatt som behövs för att de som diskuterar skall ha en
chans att kunna förstå varandra.

Detta att komma överens om (eller i brist därpå - nå ömsesidig insikt i hur
de andra använder orden) ordens betydelse, är fundamentalt, och det är
rent av ett i många fall nödvändligt förstasteg i en god diskussion. Detta
är välkänt i vetenskapsvärlden.

I många fall beror rent av missförstånd och det som ser ut som "motsatta
övertygelser", BARA på att definitionsdebatterna lyst med sin frånvaro.


Definitionsdebatter som beror på att någon bara vill krånga och missförstå
är dock såklart något helt annat. Diskussionssabotage brukar man kalla det.


Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg
 
Inlägg: 29943
Blev medlem: 2009-03-30

Inläggav MagnusÖstberg » 2011-06-08 17:54

Hela tråden är bara omformuleringar på skit vi redan kört 50 gånger :)
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!
 
Inlägg: 20076
Blev medlem: 2004-07-11

Inläggav Flint » 2011-06-08 18:01

MagnusÖstberg skrev:Hela tråden är bara omformuleringar på skit vi redan kört 50 gånger :)

Men skit göder rabatten så att nya chiliplantor kan växa upp och förgylla den heta grytan som jag sen kan röra omkring i muntert visslande Marseljäsen.

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra
 
Inlägg: 16078
Blev medlem: 2006-03-25
Ort: Stora Mellby

Inläggav phloam » 2011-06-08 18:26

paa skrev:Diskussionen verkar påminna om nyspråk:
"Bra" betyder inte längre bra, utan något annat, t.ex "något som en farlig sekt inbillar sig vara bra" men som man bör hålla sig så långt ifrån som möjligt.


Eh, nej, bättre betyder "sämre prestanda" som jag förklarade för Nattlordi ovan :)

Edit: "Bra" = praktiskt taget transparent?
Senast redigerad av phloam 2011-06-08 18:44, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg
 
Inlägg: 29943
Blev medlem: 2009-03-30

Inläggav MagnusÖstberg » 2011-06-08 18:36

Flint skrev:
MagnusÖstberg skrev:Hela tråden är bara omformuleringar på skit vi redan kört 50 gånger :)

Men skit göder rabatten så att nya chiliplantor kan växa upp och förgylla den heta grytan som jag sen kan röra omkring i muntert visslande Marseljäsen.
Alltid bra att ha nått att göra :)
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!
 
Inlägg: 20076
Blev medlem: 2004-07-11

Inläggav Flint » 2011-06-08 18:41

MagnusÖstberg skrev:
Flint skrev:
MagnusÖstberg skrev:Hela tråden är bara omformuleringar på skit vi redan kört 50 gånger :)

Men skit göder rabatten så att nya chiliplantor kan växa upp och förgylla den heta grytan som jag sen kan röra omkring i muntert visslande Marseljäsen.
Alltid bra att ha nått att göra :)

Japp, chili var kul att börja odla. Dessvärre klarar dom sig själva den största delen av dygnet men dom snackar rättså kul och drar historier för varandra och skrattar så att hyllan skakar och skramlar. Lättsamma typer.

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare
 
Inlägg: 18111
Blev medlem: 2003-10-16

Inläggav subjektivisten » 2011-06-08 19:18

JTarnstrom skrev:Finns alldeles för många dåliga inspelningar och en del av dem gör sig helt klart bättre i enklare anläggningar.



På vilket sätt blir det bättre i en sämre anläggning?
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare
 
Inlägg: 18111
Blev medlem: 2003-10-16

Inläggav subjektivisten » 2011-06-08 19:23

KarlXII skrev:Visst kan anläggningen bli för bra - om man är intresserad av att den ska låta bra.



Det får du tycka, men jag håller inte med dig. Förra gången detta var uppe så fick jag ett tips av dig på en låt som skulle vara bättre på en dålig anläggning än i en bra. Jag testade den och ansåg den lät som bäst i min stora huvudanläggning.
Jag har svårt att se ett fel blir bättre om man slumpvis adderar en massa andra fel tillsammans med inspelningens fel.
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska
 
Inlägg: 28546
Blev medlem: 2007-02-17
Ort: Himlafiket

Inläggav KarlXII » 2011-06-08 19:43

subjektivisten skrev:
KarlXII skrev:Visst kan anläggningen bli för bra - om man är intresserad av att den ska låta bra.



Det får du tycka, men jag håller inte med dig. Förra gången detta var uppe så fick jag ett tips av dig på en låt som skulle vara bättre på en dålig anläggning än i en bra. Jag testade den och ansåg den lät som bäst i min stora huvudanläggning.
Jag har svårt att se ett fel blir bättre om man slumpvis adderar en massa andra fel tillsammans med inspelningens fel.



The Funeral var det, va? Bortse från den ett ögonblick.

Jag tror inte du uppfattade riktigt vad jag menade.
Om den bra anläggningen tar fram egenskaper som du inte kan låta bli att irritera dig på, men som du inte hör på en transistorradio, så menar jag att anläggningen i princip är för bra. Det måste ju vara materialet som du ska lyssna på som är baseline. Och mycket material idag är ju gräsligt dåligt. I en fin anläggning gör det sig helt enkelt inte.

Detta handlar inte om ljudkvaliteten i sig utan om njutningen av musiken. Om den i en finanläggning störs ut av skit som maskeras i en enklare uppspelare och ger dig tillträde till att bara koppla av och ryckas med så...Men skiter i hur det låter, det är ju bara en fantastisk låt.
T H E. G O O S E B U M P. F A C T O R

Användarvisningsbild
paa
Sökaren
 
Inlägg: 35523
Blev medlem: 2005-01-10

Inläggav paa » 2011-06-08 19:50

En fin anläggning behöver väl inte vara bra?

Användarvisningsbild
conny_a
 
Inlägg: 476
Blev medlem: 2009-12-22

Inläggav conny_a » 2011-06-08 20:05

För bra känns som ett uttryck att använda om jag tycker att prylen är bättre än jag själv behöver. Prylen är för bra för mina behov.

Det ska mycket till att säga att prylen är för bra, rent generellt.

Kommer det nåt som är bättre än tidigare så blir detta det nya måttet på vad som är bra. Vi människor flyttar fram positionerna hela tiden.

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska
 
Inlägg: 28546
Blev medlem: 2007-02-17
Ort: Himlafiket

Inläggav KarlXII » 2011-06-08 20:11

paa skrev:En fin anläggning behöver väl inte vara bra?


:roll:
T H E. G O O S E B U M P. F A C T O R

Användarvisningsbild
Laila
 
Inlägg: 10937
Blev medlem: 2005-05-31
Ort: Nattmössan

Inläggav Laila » 2011-06-08 20:11

paa skrev:En fin anläggning behöver väl inte vara bra?


Lika lite som att en fuler en behöver vara dålig . . . ? :)
Sterio . . . krävs dä tvillingar för å lyssna på´t åsså, typ . . . ?
Sedan mitt andra jag gick bort lyssnar jag mest på monio . . . typ.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39847
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Inläggav petersteindl » 2011-06-08 20:25

conny_a skrev: För bra känns som ett uttryck att använda om jag tycker att prylen är bättre än jag själv behöver. Prylen är för bra för mina behov.

Det ska mycket till att säga att prylen är för bra, rent generellt.

Kommer det nåt som är bättre än tidigare så blir detta det nya måttet på vad som är bra. Vi människor flyttar fram positionerna hela tiden.


+1 på den. Bra uttryckt, tycker jag :)

MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Kronkan
 
Inlägg: 13705
Blev medlem: 2010-11-05

Inläggav Kronkan » 2011-06-08 20:46

KarlXII skrev:
subjektivisten skrev:
KarlXII skrev:Visst kan anläggningen bli för bra - om man är intresserad av att den ska låta bra.



Det får du tycka, men jag håller inte med dig. Förra gången detta var uppe så fick jag ett tips av dig på en låt som skulle vara bättre på en dålig anläggning än i en bra. Jag testade den och ansåg den lät som bäst i min stora huvudanläggning.
Jag har svårt att se ett fel blir bättre om man slumpvis adderar en massa andra fel tillsammans med inspelningens fel.



The Funeral var det, va? Bortse från den ett ögonblick.

Jag tror inte du uppfattade riktigt vad jag menade.
Om den bra anläggningen tar fram egenskaper som du inte kan låta bli att irritera dig på, men som du inte hör på en transistorradio, så menar jag att anläggningen i princip är för bra. Det måste ju vara materialet som du ska lyssna på som är baseline. Och mycket material idag är ju gräsligt dåligt. I en fin anläggning gör det sig helt enkelt inte.

Detta handlar inte om ljudkvaliteten i sig utan om njutningen av musiken. Om den i en finanläggning störs ut av skit som maskeras i en enklare uppspelare och ger dig tillträde till att bara koppla av och ryckas med så...Men skiter i hur det låter, det är ju bara en fantastisk låt.


Först vill jag säga att jag håller med IÖ i det grundlläggande resonemanget. Att det finns självklara kopplingar mellan det subjektiva och objektiva. Fast kopplingen till värderingen är något annat. Alltså vad något tycker är värt att lyssna på är en annan fråga. Detta gäller både musiken och hur vi spelar upp den.

Så om jag spelar mina KT88 rör i kopplingen ultralinjärt så gillar jag det ofta i i finanläggningen. Därmed inte sagt att någon annan varient skulle låtit bättre även i mina öron. Eller att jag inte storligen skulle njuta av att lyssna på musik hemma hos IÖ där han talade om vad han gillade att lyssna på. Hellre en sådan kväll än att enbart finslyssnat på ljudet.

Jag tycker verkligen om mitt ljud i finanläggningen. Igår TV för att sent på kvällen se ett program som referrats de senaste dagarna här på Faktiskt. Riktigt bra ljud hos oss för att vara vanlig TV.
Men väldigt förvånad av behovet att starta denna tråd innan den andra tråden om lite lägre ljudkvaliteer värkt ut. Skäms inte ett dugg för att jag då och då lyssnar på bilradio med stor behållning. Ofta P2 där jag ständigt får möta nya musik. Absolut inte enbart klassikt. En del tycker jag är tråkigt så då växlar jag över till bandit rock eller något annat. Ibland tycker jag att det faktiskt låter bra. Och jag komplicerar sällan detta lyssnande. Felen som finns i ljudet är abslolut inte slumpmässiga utan mycket systematiska. Slumpmässiga är väl omkringljuden min inte disten.

Låter musik bättre live. Var för ett tag sedan på en ren nostalgifest för att minnas vad ett grupp männsiskor gjorde för 30 år sedan. Det spelade även på proffesionell nivå. Lokalen ovanligt bra akustsikt med riktigt undertak. En kille sjöng och spelade. Det berättades och var riktigt kul stundtals. Men avbröt mig en stund för att lyssna på ljudkvaliten. Segovias inspelning från tidigt 50-tal slår detta fullständigt vad gäller ljudkvaliten.

Jag har skivor som jag gillar men inte spelar i finanläggningen. Det skär sig på något sätt. Inte alls kul. Annat strålande. Tänker - kan detta låta bättre?

Ibland föredrar jag tystnaden.
Senast redigerad av Kronkan 2011-06-08 20:55, redigerad totalt 4 gånger.

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare
 
Inlägg: 18111
Blev medlem: 2003-10-16

Inläggav subjektivisten » 2011-06-08 20:48

KarlXII skrev:The Funeral var det, va? Bortse från den ett ögonblick.



Tror det var en Daft punk låt.


KarlXII skrev:Om den bra anläggningen tar fram egenskaper som du inte kan låta bli att irritera dig på, men som du inte hör på en transistorradio, så menar jag att anläggningen i princip är för bra. Det måste ju vara materialet som du ska lyssna på som är baseline. Och mycket material idag är ju gräsligt dåligt. I en fin anläggning gör det sig helt enkelt inte.



Jag ser på detta såhär.
-Inspelningens fel + min stora anläggning med små fel = 90% njutning
-Inspelningens fel + en mindre sämre anläggning med ganska stora fel = 50% njutning
-Inspelningens fel + den minsta anläggningen med rejäla fel = 20% njutning.

Det jag vill komma är att jag njuter av produkten av insignalen (skivan/filen) + anläggningen + rummet. Det vill säga, om en låt distar en hel del på grund av klippning, så stör det mig en del. Om jag återger den i en anläggning som "luddar till" ljudet, men fortfarande så jag hör disten, så stör det mig ännu mer. Skulle jag mot förmodan lyssna på en anläggning som är så gravt färgad att disten inte ens hörs (typ diskanten är sönder eller så), så kommer jag störa mig mest på den återgivningen, för den är beklämd med dom största felen.


KarlXII skrev:Detta handlar inte om ljudkvaliteten i sig utan om njutningen av musiken. Om den i en finanläggning störs ut av skit som maskeras i en enklare uppspelare och ger dig tillträde till att bara koppla av och ryckas med så...Men skiter i hur det låter, det är ju bara en fantastisk låt.



Jag håller inte med eftersom man lyssnar på hela kedjan, så felen som kedjan ger kommer också störa och skulle dom vara så enorma att dom döljer vissa fel i inspelningen så kommer just dom felen att störa hur det låter. Och med tanke på hur lätt det är att höra kompressionsskador även i dom sämsta sorters anläggningar, så ska det krävas en hel del om man ska kunna dölja det.
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

Användarvisningsbild
Strmbrg
Syftistikerad
 
Inlägg: 16426
Blev medlem: 2009-01-06

Inläggav Strmbrg » 2011-06-08 20:48

Ja!

En anläggning kan bli för bra.

Åtminstone i bemärkelsen onödigt bra.

Min definition av onödigt bra, är när förbättringar inte (längre) kan förnimmas.

Var den gränsen går är väl i viss mån individuellt.
Dels avseende olika människors förmåga att detektera skillnader då de koncentrerar sig på att göra det.
Dels avseende olika människors förmåga att bortse från skillnader då de "bara" vill tillgodogöra sig musiken.
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.

Användarvisningsbild
paa
Sökaren
 
Inlägg: 35523
Blev medlem: 2005-01-10

Inläggav paa » 2011-06-08 20:54

Jaha, där ser man:
"Tillräckligt bra" ska nu heta "onödigt bra".
Nyspråk.

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!
 
Inlägg: 20076
Blev medlem: 2004-07-11

Inläggav Flint » 2011-06-08 20:58

paa skrev:Jaha, där ser man:
"Tillräckligt bra" ska nu heta "onödigt bra".
Nyspråk.

Inte alls. Bara en enkel och tydlig subjektiv betraktelse.

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 11 gäster