Moderator: Redaktörer
Flint skrev:Den där killen kör buss inom ett halvår. Alla fel på en gång.
Objektivisten skrev:Jag tycker inte det är konstigt, ni hade ju inte köpt nåt ändå; ni (eller era vänner) var inte potentiella kunder, eller?
Fjonkalicious skrev:Objektivisten skrev:Jag tycker inte det är konstigt, ni hade ju inte köpt nåt ändå; ni (eller era vänner) var inte potentiella kunder, eller?
Som säljare skall man alltid utgå från att alla besökare är potentiella kunder. Eller har man en butik bara för sin egen skull?
Objektivisten skrev:Du är ju inte en potentiell kund, eller hur? Han var en duktig erfaren säljare som insåg det snabbt. Varför ska han ödsla tid på dig? Han har ett jobb att sköta och viktigare saker att tänka på.
Objektivisten skrev:Jag tycker inte det är konstigt, ni hade ju inte köpt nåt ändå; ni (eller era vänner) var inte potentiella kunder, eller?
Jag): - Har du några högtalare som du tycker att vi bör lyssna på nu när vi ändå är här?
(Säljaren): - Tja, vad får det kosta?
(J): - Det spelar mindre roll, sätt på några som du tycker är bra.
(S): - Men det är klart att det spelar roll vad det kostar. I sådant fall kan du ju välja ett par högtalare som kostar flera miljoner.
(J-förvånad): - Jahaa, men finns det inga här som du tycker är speciellt bra.
(S): - Jag tycker att alla är bra.
(J-paff): - Tycker du att alla är bra? (noterar att han inte sade prisvärda)
(S): - Ja, alla är bra.
Flint skrev:Den där killen kör buss inom ett halvår. Alla fel på en gång.
Flint skrev:Objektivisten skrev:Jag tycker inte det är konstigt, ni hade ju inte köpt nåt ändå; ni (eller era vänner) var inte potentiella kunder, eller?
Man får inte visa sån nonchalans ändå, även om känner den inom sig. Det kan komma en nästa gång också. Och att fråga vad låddan får kosta? Och att säga att man skiter i tekniken och bara lyssnar? Och att inte ens rekommendera något man själv gillar som ett utgångsläge för letandet och testandet? Bedrövligt!
Objektivisten skrev:Jag): - Har du några högtalare som du tycker att vi bör lyssna på nu när vi ändå är här?
(S): - Men det är klart att det spelar roll vad det kostar. I sådant fall kan du ju välja ett par högtalare som kostar flera miljoner.
Läs själv vad du säger. Vad förväntar du dig? En öl i handen och ett par timmar i demorummet. Ni har ju ingen koll, så går det inte till, ingen affär på G. Hade ni istället gått in och sagt att ni var intresserade av hifi i allmänhet och om 'det var okej att lyssna runt lite' så hade ni blivit bemötta helt annorlunda och kanske t o m fått kaffe. Respect för 'säljaren'. Enough said från mig.
Flint skrev:FBK
Du skulle ha tagit närmaste stärkare och dragit den i backen så att kylflänsarna ringde som kyrklockor och sagt - Jag tar den, vad kostar den?
Objektivisten skrev:Flint skrev:Objektivisten skrev:Jag tycker inte det är konstigt, ni hade ju inte köpt nåt ändå; ni (eller era vänner) var inte potentiella kunder, eller?
Man får inte visa sån nonchalans ändå, även om känner den inom sig. Det kan komma en nästa gång också. Och att fråga vad låddan får kosta? Och att säga att man skiter i tekniken och bara lyssnar? Och att inte ens rekommendera något man själv gillar som ett utgångsläge för letandet och testandet? Bedrövligt!
Det beror på omsättningen.![]()
idag finns internet också Flint och kunderna är väldigt pålästa och full i f-n, både vad gäller kunskap, priser och inköpskanaler.
Fjonkalicious skrev:Objektivisten skrev:Jag): - Har du några högtalare som du tycker att vi bör lyssna på nu när vi ändå är här?
Läs själv vad du säger. Vad förväntar du dig? En öl i handen och ett par timmar i demorummet. Ni har ju ingen koll, så går det inte till, ingen affär på G. Hade ni istället gått in och sagt att ni var intresserade av hifi i allmänhet och om 'det var okej att lyssna runt lite' så hade ni blivit bemötta helt annorlunda och kanske t o m fått kaffe. Respect för 'säljaren'. Enough said från mig.
Vet inte om du har en oförmåga att läsa eller om du bara har en förutfattad mening av mig. Läs hela inlägget och inse att vi faktiskt gjorde det du rekommenderade även om jag inte formulerade mig exakt som du skriver.
Flint skrev:Objektivisten skrev:Nej jag läser rätt bra. Du går in i en butik och önskar lyssna på några bra högtalare som får kosta vad som helst.
Det är ju en kalasstart! Kan knappast bli bättre.
Objektivisten skrev:
Nej jag läser rätt bra. Du går in i en butik och önskar lyssna på några bra högtalare som får kosta vad som helst.
Fjonkalicious skrev:Objektivisten skrev:
Nej jag läser rätt bra. Du går in i en butik och önskar lyssna på några bra högtalare som får kosta vad som helst.
Jag har svårt att se problemet. Jag ber att han skall sätta på något(redan där har jag gett han en utgångspunkt att det skall finnas i butiken) som han tycker låter bra (det vill säga att han har en möjlighet som säljare att dels visa vad han tycker är bra ljud och även kränga på mig något skitdyrt, alternativt sälja något som han tycker är prisvärt). Jag vill lyssna på något bra oavsett peng från hans butik. Är det för mycket begärt?
Vi kan ju vända på det. Hej, jag vill gärna lyssna på något som kostar mellan 5000-5103 kr och det spelar ingen roll hur det låter. Är det så det skall fungera?
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 16 gäster