Moderator: Redaktörer
DanNorman skrev:"Verksamhetsbeskrivning
Bolaget kommer att utveckla, marknadsföra och tillverka högtalare samt därtill förenlig verksamhet."
MagnusÖstberg skrev:Ajdå, någon borde pratat med dem om hur man utformar verksamhetsbeskrivningen !
UrSv skrev:Jo, det är ju inget problem att utveckla och marknadsföra "därtill förenlig verksamhet" men att tillverka verksamhet låter väldigt statligt/kommunalt/landstingsmässigt...
UrSv skrev:Oavsett hur svårt just det nu kan vara ber jag att få önska alla inblandade lycka till!
Aerob skrev:Så nu vill jag och säkert flera med mig veta mer om detta företag!
jonasp skrev:Om man försöker läsa verksamhetsbeskrivningar som du precis gjorde kan jag berätta att det finns väldigt, väldigt många bolag som tillverkar därtill förenlig verksamhet...![]()
MagnusÖstberg skrev:Det där blir ju lite sämre eftersom det excluderar allt utom högtalartillverkning..
Jag hoppas vi får se lite elektronik från dem med
MagnusÖstberg skrev:DanNorman skrev:"Verksamhetsbeskrivning
Bolaget kommer att utveckla, marknadsföra och tillverka högtalare samt därtill förenlig verksamhet."
Ajdå, någon borde pratat med dem om hur man utformar verksamhetsbeskrivningen !
Harryup skrev:MagnusÖstberg skrev:DanNorman skrev:"Verksamhetsbeskrivning
Ajdå, någon borde pratat med dem om hur man utformar verksamhetsbeskrivningen !
Bolaget kommer att utveckla och marknadsföra tjänster och produkter inom automobil, marin, hemma och fritidssektorn. Samt bedriva och utveckla därmed förenlig verksamhet.
Kan vara svårt för en högtalartillverkare att behöva en båt på firman annars.
mvh/Harryup
DanNorman skrev:"Verksamhetsbeskrivning

Så här ser en bolagsbeskrivning ut som du troligen känner igen:petersteindl skrev:Bolaget kommer att utveckla, tillverka, marknadsföra och försälja tjänster och produkter inom automobil, marin, hemma och fritidssektorn och inom mat och dryck samt bedriva därmed förenlig och oförenlig verksamhet.![]()
Jag tippar att grabbarna även skall sälja någotKan ju vara bra att dra kostnader på den avdelningen också.
MvH
Peter
MagnusÖstberg skrev:Så här ser en bolagsbeskrivning ut som du troligen känner igen:petersteindl skrev:Bolaget kommer att utveckla, tillverka, marknadsföra och försälja tjänster och produkter inom automobil, marin, hemma och fritidssektorn och inom mat och dryck samt bedriva därmed förenlig och oförenlig verksamhet.![]()
Jag tippar att grabbarna även skall sälja någotKan ju vara bra att dra kostnader på den avdelningen också.
MvH
Peter
Bolaget skall utveckla, konstruera, producera, marknadsföra och försälja hemelektronik för konsumenter och professionellt bruk samt bedriva konsultverksamhet i anslutning därtill ävensom idka annan därmed förenlig verksamhet.
Det bolaget kan alltså inte äga en båt som en del av verksamheten
jonasp skrev:Aerob skrev:Så nu vill jag och säkert flera med mig veta mer om detta företag!
Då får ni sukta ett tag till!
Aerob skrev:Men något får ni väl dela med er? Mer än det som står i verksamhetsbeskrivningen alltså..
Aerob skrev:Kommer det ett manifest?
schmutziger skrev:övertonseliminering tror jag att jonas är en fena på iaf...
Aerob skrev:Men något får ni väl dela med er? Mer än det som står i verksamhetsbeskrivningen alltså.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 21 gäster